Inlägg från: Långserud |Visa alla inlägg
  • Långserud

    Underbara Göteborgsbrudar blir fruar en efter en - Del 4

    Hej flickor!

    Ett mkt mörkt moln på bröllopshimlen....å då menar jag ej det regnmoln som envisas med att hänga kvar över Värmland. Utan att sambons kusin, barndomskamrat och vapendragare och tilltänkt att vara marsalk på lördag inte kan komma. Jobbar i USA och hans arbetsgivare vägrar skriva på att han har jobb när han kommer tillbaka. Detta gör att han ej kan åka eftersom han då inte får komma in i USA igen. SÅÅÅÅÅÅÅÅ tråkigt. Sambon sa igår vilket fick mig fälla en tår, att hade detta inte varit 4 dgr innan så hade han velat att vi bokade nytt datum (förutatt att kusinen kunde komma då). Så just nu är han depp. Å så är han inte här så att jag kan trösta honom!

    Kram på er!

  • Långserud

    PS: så gött skriva av sig både tråkigt och glatt med er! Kram!

  • Långserud

    Hej flickor!

    Kortis mail från de värmländska tropikerna!

    När solen skiner då är det verkligen SWEDEN att vara på landet!

    Idag massa pyssel i lokalen, åktränade med Kalle 3 (jepp Stjärnis, det blir han).

    Dock gjort en megablunder, skulle färga mina ögonbryn bruna mken närn jag laggt i färgen (ca 15min ska det vara i) ringer cateringen som ska ha skumpa + snittar å efter ett tag kommer de fram att de har ju inga skumpaglas! Gaaa! Så kastar mig på tfn å börjar ringa runt men ja...ni förstår vad som händer, jag har glömt mina färgade monsterbryn så nu är de liiite för mörka.... VAD GÖR JAG!??!

    31 Maj: Ååååååh vilken underbar dag å vilken underbar nyhet! Fick tårar nu ju! Åhhh va myyyyyyssss! Måste ses snart så du¨får berätta mera! Härligt att ni är nöjda med bandet, kåänns bra för mig med!

    Ni andra: StOOOR KRAM! STJÄRNIS OCH MALIN: GOOOOOD LUCK OM VI EJ HÖRES! JEpp, solen verkar skina på oss! pUSS OCH KRAM!

    Nu är det nattinatti!

  • Långserud

    Hej flickor!

    Här kommer ett kort inlägg från fru Bjrklund!

    Hade en magisk dag och har nog inte landat än!

    Skriver mer när vi kommit hem från vår mini bröllopsresa!

    Stor kram och tack för hälsningen!

    Kram från en helt suppppperlycklig fru!

  • Långserud

    Hej flickor!

    Har läst ikapp en del men får säga som Stjärnis- så mkt att kommentera att man nästan får ta det när man ses! Så kul att händer massa skoj för alla! Underbart! 2008 känns som ett toppenår!

    Här kommer en kort resume av vår bröllopshelg!

    På fredagen började gästerna droppa in och framåt kvällingen samlades vi för att grilla i den stugby där de flesta gäster bodde. Så myisigt och skönt att få träffa gästerna före den stora dagen då flera av dem hade vi ej träffat på ett tag (tex min kompis från Japan, sist vi sågs var 2004!)

    Lördagen började tidigt i hos frissan tillsammans med mina 2 tärnor och vår fotograf som var med oss fram tom middagen. Kände mig som en prinsessa och kände mig så snygg! Frisyr och make blev perfekt och satt som berget fram till jag gick och la mig!

    Sedan var det fotografering, först vi + tärnor och marsalk och sen endast vi. Var tom ute i en eka och tog bilder, ganska våghalsigt men det gick!

    Sen var det dax! Den sekunden när portarna slogs upp och vi tog förta steget in i kyrkan och stod och sög in den underbara stämningen, då man såg alla, var helt underbart! (oj vilken svenska men jag blir helt rörd även nu). När vi kom fram till altaret efter att haft Fairytale från Shrek (vår första date tillsammans såg vi shrek) så var min man (!) så rörd och prästen gav honom en servett för tårarna forsade! Han blev såå rörd av att se alla, underbart!

    Sen följde sång av min syster där jag grät floder för att det var så käsnlosamt, hela kyrkan snyftade sa min mamma, tom prästen! När vi sa våra löften som min man (I like skriva det alltså!) skrivit så kändes som om jag svävade av lycka. Efter det sjjöng min kusin en U2 låt som var mer happy och vi bara njöt. Utgångsmusik var Abbas I do I do.., från musikalen ndär vi förlovade oss i London.

    Utanför blev det risregn, sen skumpa och snittar vid kyrkan på en gräsmatta vid en fors. Så lyckat, cateringfiman hade gjort hjärtformade snittar! Efter ett tags minglande kom Kalle 3 (Stjörnis, han var såå snäll!). De hade lövat hans vagn och satidigt kom 5 veteranbilar, bla en som var med i filmen Morsarvet och hämtade upp en del av gästerna (åkte flera vändor). Medan vi skrittade (lärt mig vad det heter nu) mot festlokalen fick gästerna allteftersom de kom dit mingeldrink och ett mingelspel.

    Väl på plats var det till bords. Maten var underbar, precis som vi ville, att den skulle bli lite av ett samtalsämne. Så gott och snyggt! Älskar vår caterijngfirma!

    Sen följde underbara tal och spex. De som höll tal var: pappa, svärfar, tärnorna, marsalk, mina barndomskompisar från Säffle, mina gymnasiekompisar, Min mans tjejkompis, min bror, min mammas sambo, vår toastmaster. Sen var det en spexlek med oss och naturligtvis massa pussar för oss och med våra gäster!

  • Långserud

    Det underbara med alla tal var att de var så otroligt roliga och underhållanded för alla gäster, inte bara för oss. 3 av talen var på rim och ¨bland skrattade gästerna så att de tjöt! uNDERBART!

    Efter förrätt, buffe och tårta (som var en kopia av den bild jag skickat till konditorn) så var det bröllopsvals. Vi hade övat in ett program, gick sådär. När man övar så gör man ej det lite halvonykter och med värsta kjolen! Men gick hyggligt. När bandet spelat klart ställde vi oss i valsposition igen men istället för att börja spela en vals så spelade de Pulp ficton låten till vilken vi övat in rörelsrna. Efter ett tags twistande tog vi varsitt varv i lokalen och bjöd upp alla gästerna så då var discot i full gång!

    Vi dansade fram till 4 tiden när jag kände att jag var på väg att stupa (gick upp 05:30). Då var det fortfarande ett 15 tal gäster kvar! Åkte till vår svit å en herrgård i närheten och bara skrattade hela vägen dit av lycka!

    Dagen efter hade vi brunch med gästerna där vi summerade gårdagen och alla verkade bara såå nöjda!

    Det var en helt underbar helg och i är bara såå nöjda och inget hade kunnat varit annorlunda! Solen sken från klarblå himmel i dagarna 3 som rböllopet varade, gästerna ville knappt åka hem och började prata om att stanna kvar ett tag till, våra familjer roade sig oerhört och familj och vänner verkligen boundade! Sååå udnerbart!

    Måndag till tisdag åkte vi upp till Selma LAgerlöf hotell i Sunne för att sova ut, äta gott och smälta allt! Rekommenderas då vi då fick tid att bubbla om allt!

    Vi tittade på filmen igår och nu ser vi fram emot våra gäster och fotografers bilder. Fotograferna hade så mkt att göra men de kommer inom kort hoppas vi!

    Stor kram på er alla och jag har nu nöjet att meddela att jag ansluter mig till Fru sällskapet och ni som ärsnart där: Det är helt underbart- N´joy!

    Puss och kram från Fru Björklund!

  • Långserud

    Åh låter kalas med fika på måndag, dock jobbar jag sent min första dag på nya jobbet så tror ej att jag slutar förrän 18:30.

    Exrainsattfika i slutet av veckan eller början av nästa?

  • Långserud

    Hej flickor!

    Hoppas ni haft en bra helg! Vi kom tillbaka till Götet i fre kväll å har ägnat helgen till att vara duktiga! Tvättat ikapp, städat, tvättat bilen, packat upp senaste månadens resväskor (varit borta en del å varit så mkt så har ej hunnit packa upp innan nästa väska skulle packas!) Så skönt att vara på banan hemmavid för imorgon börujar vi jobba på våra nya jobb båda två. Pirrigt!

    Därför kan jag ej komma med imorgon, vet att jag jobbar sent imorgon kväll. Men vill gärna fika snart!

    Extrainsatt fika pga väldigt många nya fruar sista veckorna?! Vad sägs om nästa vecka?

    Linda, när kommer ni hem?

    Malin hur var din dag?

    Carin: Snart är det din dag!

    Kommande brudar, det är inget snack detta om att det är en underbar dag att gifta sig! Tro mig, den dagen skiter man i allt, jag hatar mina sneda tänder och brukar mest le på foton men jag tror att jag log med öppen mun och skrattade på alla kort!

    Astriden: Var inne på din bebbe blogg, å va fin mage du har! Sååå söt i den prickiga (visst var den?) kläningen! Å jag hoppas verkligen man får uppleva samma lycka. På bröllopet var det många som önskade att de snart skulle få se mini björklunds... tanken som direkt kom till mig var: "Åh panik, tänk om vi inte kan bli med barn?". Såååå njut! På bröllopet fick jag 2 bebberapporter, kompisar som var gravida- underbart!

    Nu ska jag ta ut mina skorpor med kardemumma, pumpafrön och solrosfrön ur ugnen, sätta på kaffekokaren och duka fram för fika med kompis + rolig 1 åring. I löööve fikabesök!

    Kram från fru B!

  • Långserud

    Ahhh! Nu har jag suttit med naglarna i aceton i 1h, de ser ut som röda korvar (fingertopparna) å det händer ingenting! Bröt halva tumnageln igår och känner att jag vill ta bort dem, kommer ej underhålla dem. Hur får jag bort dem!??! Händer ju INGENTING!

    Men kommer sakna dem..... ska nog spara ut egna sen kanske när de tillfrisknat efter att varit gömda ett tag. För visst kommer de vara tunna när man väl får bort acrylisarna?!

    Kram!

    PS:Mys! Tänt ljus och gjort en kopp te, åskan går och regnet strilar! Nästan mysigt efter ett par veckor medelhavsväder! Men imorgon får det gärna komma tillbaka tycker jag, älllskar när det är vaaarmt!

  • Långserud

    Hej Flickor!

    Hoppas ni bio girls har/hade det mysigt! Avis!

    Men fika nästa vecka på torsdag eftersom vår nya trådbebbes mummy är in town då? Vad säger ni girls?

    Fick precis ett bebbe-samtal, några kompisar som fått. Mys! Födde igår em å kom precis hem. Snabba bullar!

    Amor: Vad skoj att du blev nöjd och glad! Våra gäster uppskattade verkligen cocacolan och alvedonen...iaf dan efter! Ett tips om man har övernattande gäster!

    Grund: Åh jag har nog missat allt om er nya lgh! Tell me tell me! Tack för gulligt inlägg i vår gästbok! Värmde eftersom några dagar senasre hade ngn skrivit 4 taskiga inlägg, lite smolk i bägaren att se det dan efter bröllopet. Varför finns det så många taskiga människor!?!?

    Aybee: Hur har det gått med era ringar? Kom att tänka på det härromdagen!

    31 Maj: Inboxa mig med!!! Nyyyyfiken!!!

    Astriden: Skoj med att styla och piffa lgh! I like sånt! Säg till när ni ska flytta om ni vill ha bärhjälp eller om ni vill ha flyttgröt!

    Så gulligt! Jag har 2 halvsyskon, 7 och 9 år och de var de enda barnen på bröllopet förrutom ammande bebbar och idag hade de skickat varsin teckning från bröllopet. C hjärta M och såna gulliga saker hade de målat. Underbart det är med kids!

    Stor kram från en trötter! (guuu va trött man blir av nytt jobb! )

Svar på tråden Underbara Göteborgsbrudar blir fruar en efter en - Del 4