• knasjänta

Behöver hjälp!!!

bor med min sambo som jag älskar väldigt mycket. Vi ska gifta oss i sommar och planerar att försöka skaffa barn direkt efter.. allt är alltså jättebra MEN.. jag har träffat mannen med stort M..är helt säker på att han är min soulmate! Jag och han är ganska nya vänner men pratar om allt mellan himmel och jord..dom gånger vi träffats har allt kännts perfekt och han känner likadant..att vi kommer bra överrens och att allt bara klaffar.. Dock vill ha inte ha ett förhållande nu..känner att det inte passar i hans vardag osv.. det är nått vi pratat tidigre om... han vet inte att jag har dessa kännslor men jag tror att han känner samma för mig...

Så vad gör man...stannar gifter sig och lever med att veta att min soulmate är inte han jag gift mig med?

Eller lämmnar man allt man har... och chansar och hoppas att det blir nått med mannen med stort M?

behöver hjälp!

• Svar på tråden Behöver hjälp!!!
  • knasjänta

Problemet är ju att det är mer än bara vännskap med vännen...det flörtas lite lätt men hans blickar säger allt...jag vet att han vill ha mig...och jag vill verkligen inte säga upp bekantskapen med han, han är för viktigt för det..

trodde aldrig att jag skulle hamna i denna sitvationen...

• Tooticki
    knasjänta skrev 2008-05-19 13:12:54 följande:
    Problemet är ju att det är mer än bara vännskap med vännen...det flörtas lite lätt men hans blickar säger allt...jag vet att han vill ha mig...och jag vill verkligen inte säga upp bekantskapen med han, han är för viktigt för det..trodde aldrig att jag skulle hamna i denna sitvationen...
    Du vill ha kakan och äta den, det kanske går ett tag, tills din blivande man kommer på er eller ditt samvete säger stopp...
  • tofflisar

Ibland kan spänningen, mystiken och nyhetens behag förväxlas med förälskelse. Alla har behov av bekräftelse och ibland kan vi, om vi får det från nytt håll, förväxla det med starkare känslor... risken att dessa känslor dör ut om ni "får" vara tillsammans är ganska stor. Jag tycker inte du ska lämna din blivande i tron att du ska bli tillsammans med din flört. Istället ska du lämna din blivande om du så starkt tvivlar på att han är den rätte.

• knasjänta

Skulle aldrig göra nått med vännern utan att först bryta upp med min sambo.. Älskar han för mycket för att såra honom på det sättet

jo det är klart att det kanske bara är en flört och kalla fötter men hur ska man veta det...jag ska ju gifta mig om 3 mån så allt är ju i stort sätt klart inför den dagen! Hu kan jag veta om det bara är kalla fötter?

• tofflisar

Det är såklart skitsvårt att veta om det är kalla fötter eller riktiga känslor. Men det spelar väl egentligen ingen större roll? Känner du dig så osäker kanske ni ska vänta med bröllop? Kan du inte prata med din blivande om att du har fått en massa osäkerhetskänslor? Du måste ju inte gå in på att du ev. har känslor för en annan..

• rosesarered

Vilken jobbig sits du har hamnat i!!

Har själv en liknande erfarenhet då jag blev lite förtjust i en barndomskompis till min fästman(!).
    Skillnaden är väl att jag inte kände att han var min soulmate och det gick aldrig så långt för jag stoppade i tid.
    Jag kände att det klickade med barndomskompisen och att han mycket väl hade kunnat vara en potentiell pojkvän om jag varit singel. Men när jag kände efter så kändes det inte alls på samma sätt som när jag och min fästman träffades och jag kände verkligen att det inte var värt det...
    den känslan tycker jag säger allt, vilket är mera värt din m2b eller denna nya bekantskap?

• Babajaga

Blunda och se in i framtiden, du ser att du har blivit mamma, vem ser du som pappan till dina barn? Kanske är han "den rätte"? Genom att göra ett sådant test kanske du får kontakt med dina djupare känslor som du kanske inte får tag på nu när du har så många tankar i huvudet?
    Lycka till=)

• Zozo

Du kan ju inte göra mycket mer än att känna efter. Fundera pa hur det skulle kännas om din blivande kom och gjorde slut? Hur skulle du känna dig då? Lättad? Gör slut! Otröstlig? Fundera vidare..
    Vad är det som gör den andre lockande som nagot ANNAT än en nära vän? Kan du tänka leva graa mandagar med honom? Dagar när han INTE talar med dig om det du tycker är intressant utan bara dravlar om och om igen om ngt problem pa jobbet? när han strör smotsiga strumpor runt lägenheten och inte plockar upp dem?
    Ställ inte de här bada männen mot varandra. Du har ocksa tredje vâgen: ingen av dem.

• Tooticki

Frågan är om du är redo för giftermål över huvud taget om du 3 månader innan bröllopet flirtar med någon annan...

• Leeeloo

Uppenbarligen har du ju känslor för någon annan och om du har det ska du absolut inte gifta dig med din sambo. Det är inte speciellt snällt mot honom...

Svar på tråden Behöver hjälp!!!