• EnaOline

planera dagen...??

Hej ni alla!

Vi ska gifta oss klockan 14:30

Frissan: 8:00
    Makeup: 10:00

men vad ska hända där emellan??

Vi har två hundar som ska på hundhotell, en lokal som ska pyntas/ fixas, tårta som ska fraktas till lokalen? Högtalare som ska fraktas till lokalen.

Hur lång tid i förväg ska man vara i kyrkan??

Jag vet inte alls hur vi ska planera dagen D... hrm.. kom gärna med förslag o idéer!

• Svar på tråden planera dagen...??
  • KIKKIHOLMBLAD

Det enda jag rekomenderar är att ni D E L E G E R A R så mycket som möjligt!!

• Waersta

DET ska jag komma ihåg!

KIKKIHOLMBLAD skrev 2008-05-19 08:03:52 följande:
    Det enda jag rekomenderar är att ni D E L E G E R A R så mycket som möjligt!!
  • EnaOline

Hur ser er plan för dagen ut??

• EnaOline

eller har jag bokat alldeles för tidigt tror ni?

• Waersta

Det tror jag inte, vi ska till frissan runt 8 med..

EnaOline skrev 2008-05-19 08:21:07 följande:
    eller har jag bokat alldeles för tidigt tror ni?
  • EnaOline

Wersta, vilken tid gifter ni er? o vad ska ni göra mer under dagen?

• EnaOline

Waersta menar jag så klart! ;)

• KIKKIHOLMBLAD

Ursäkta sonen ville ha frukost så det blev lite snabbt skrivet första gången :)

Vad jag ska komma ihåg är att njuta, andas ut och ÄTA ordentligt innan. Jag kommer lämna hunden på pensionatet dagen innan och har delegerat ut så mycket som möjligt. Vi kommer dock inte behöva tänka på dekoration av festlokalen mm.

Vår präst sa att brudgum & bestman bör vara vid kyrkan ca 20 mins innan och pappa & jag ca 10 mins innan vigseln börjar. Kyrkovärdarna är på plats strax innan gästerna anländer.

Vi har turen att frisören kommer dit vi sover så hon kommer vid 11tiden och sedan gifter vi oss vid 15:30.

EnaOline skrev 2008-05-19 08:14:03 följande:
    Hur ser er plan för dagen ut??
  • EnaOline

kickiholmblad

Okey.. hrm.. vi hade tänkt medan jag gör mig i ordning så åker sambo o bestman med hundarna till pensionatet (vad har du för hundras då?? ) Lokalen tänkte vi göra iordning kvällen innan. Men vad ska vi göra däremellan är ju en bra fråga.. Vi vill inte se varandra förrens i kyrkan, när vi ska gå in tillsammans... hrm,... kass planering känns det som..?

• KIKKIHOLMBLAD

Ja det låter som en bra idé att killarna fixar hundarna medans du blir fin :) Tycker inte alls eran planering är kass. Jag vet bara hur nervös JAG kommer vara så vill göra så lite som möjligt. Har själv en Boxer-tik.

EnaOline skrev 2008-05-19 08:31:51 följande:
    kickiholmbladOkey.. hrm.. vi hade tänkt medan jag gör mig i ordning så åker sambo o bestman med hundarna till pensionatet (vad har du för hundras då?? ) Lokalen tänkte vi göra iordning kvällen innan. Men vad ska vi göra däremellan är ju en bra fråga.. Vi vill inte se varandra förrens i kyrkan, när vi ska gå in tillsammans... hrm,... kass planering känns det som..?
  • Veronica70

Hej,
    vi har vigsel kl 16, men kommer att fotografera oss före.
    Schemat för mig ser ut så här:

8.30 Hår + make
    13.00 Hemma igen. Äter lunch och byter om.
    14.00 Åker till fotografering
    14.15 Fotografering vid kyrkan
    15.30 Gömmer oss för gästerna
    16.00 Vigsel

Min blivande har lite andra uppgifter - hämta blommor, dekorera kyrka (ev.), hämta min syster.

Lycka till!

• eleja

Nej då, inte har du bokat för tidigt. Det rä bra att ha marginal för det kan ju dra ut på tiden hos hår och make-up.

Jag hade ungefär så långt mellanrum som du och då gick jag och åt en jättemysig lunch med mina tärnor, för äta måste du göra! Försök ha något sällskap under dagen (efter make-upen) det är skönt att få prata av sig sina nerver. Sedan åkte vi ut till lokalen och tittade att allt gick som det skulle innan vi drog oss undan i ett rum och bytte om och drack mousserande vin med jordgubbar som de hade fixat.

Vi bad svärföräldrarna ta med tårtan till lokalen, men om ni har tid över och ändå ska dit så kan du ju göra det själv. De kommer ju i kartonger så det är inte så besvärligt.

Kommer ni in i lokalen samma dag? Det bästa är ju annars om man kan få pynta och duka kvällen innan. Om det inte går skulle jag be någon annan ta hand om det, se bara till att gå igenom ordentligt med dem hur du vill ha det. Som kickiholmblad sa: delegera! Samma med högtalarna, de är tunga så ge det uppdraget till någon som kan kosta på sig att svettas lite.

Har ni tänkt på vem som ska hämta blommor och så? Eller är det redan gjort dagen innan? Jag bad mina tärnor plocka upp dem innan vi sågs.

Jag rekommenderar verkligen att göra något sånt, avslappnat och mysigt. För dagarna innan har du säkert stressat upp dig en del, så det behövs.

Bestäm med prästen hur långt innan ni ska vara där, men vi träffade våran bara 5 minuter innan strax utanför. Man har ju haft samtal i förväg, ändå.

Det är bra att planera dagen i detalj, inte bara för dig, utan även för dem du behöver hjälp av. Vi bjöd familjerna och övriga inblandade på lunch några dagar innan och gick igenom vad vi behövde hjälp med och hur vi ville ha det. Väldigt bra. Ju fler som vet hur ni har tänkt er, ju mindre risk att något går snett.

Lycka till!

• EnaOline

Tack! Bra att jag verkar vara på någorlunda rätt spår! hihi... vi ska nog inte göra så mycket mer än att grabbarna lämnar hundarna, de kör dit tårta å högtalare osv.. till lokalen (lokalen pyntas kvällen innan) sen efter frissan, så kanske man kan dra hem å bara njuta?? Äta gott å mysa med brudtärnorna. Eller kanske köra dit allting kvällen innan?? vi har ju värsta stora kylskåpet i lokalen..? hrm... Tack för era svar!

• EnaOline

blommorna fixas kvällen innan. Angående tårtan så ska jag baka den, hur man ska ta den till lokalen är ju hrm.. en bra fråga?? hihi...

• Waersta

Vi vigs kl 15.00.

Kan du inte lämna tårtan hos någon annan som åker med den till lokalen? Eller lämna den i lokalen dagen innan?

• EnaOline

jo jag ska nog lämna in den dagen innan tänkte jag.. :) har inte hunnit planera så mycket kring bröllopsdagen. hihi.. :) tack för tipset!

• lillaj

7.30 ska jag vara hos frisören, 13 fotograferas, 15 vigsel men då har vi en timme att köra mellan frisör och fotografering ungefär.. Vill slippa stress men det kommr nog en del sådana känslor hur som helst.

Svar på tråden planera dagen...??