• Helena1978

    Dalabrudar 2008, del 4

    Här är del fyra för oss som gifter oss i Dalarna under 2008.
    Välkomna hit!

    Tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2477727.htm
    www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2611174.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2736656.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-19 10:07
    Här är en länk där ni kan lägga upp er med info om när och var ni gifter er.

    www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2915778.html

  • Svar på tråden Dalabrudar 2008, del 4
  • kolmasken

    Är det någon här som känner till en bra vigselförrättare i Ludvika?

  • cesse

    Asaonthehill,

    Fått tag i ngn som spelar på festen? Vi hade en duktig tjej spm spelade. Testa www.drakeving.com

    Måste också säga att Gustavssons blomsterodlingar i Borlänge är toppen, bra priser o så duktiga!

    Vi hade vårt bröllop den 5 juli o alltvar underbart. Ger gärna tips o råd till Falutraktenfolk!!

  • harthurs

    Kolmasken: Kul att se nan mer som ska gifta sig i Ludvika!
    Kommer du darifran?

    Vi ska gifta oss i Ludvika Ulrika kyrka.
    Planerar nu gifta er i kyrka eller borgligt?

  • kolmasken

    harthurs: jag är inte från Ludvika men min kille bor där. Vi ska ha vigseln uppe vid Flogbergets gruva och ha festen på Gammelgården. Det blir borgerlig vigsel och ingen av oss har koll på hur kommunens vigselförrättare är. Men vi kommer ha en annan person som håller i ceremonin så vigselförrättaren får en mycket liten roll.

  • BlendaSigne

    Någon som kan rekommendera någon "solist" i Orsa / Rättviksområdet. Vi vet inte riktigt vad vi vill ha för musik etc, men nånstans måste man ju börja? Inget advanced, letar efter nån som kan sjunga några låtar el spela nåt instrument av nåt slag... Om det är nåns kusin el kompis så tar jag gärna sådana förslag också :)

  • asaonthehill

    cesse; det blir Woodpjuks från Mora som spelar, lite dansstuk i början och sen röj när gamlingarna gått till sängs!

  • asaonthehill

    BlendaSigne; Ring Hellzephyrs musikaffär i Orsa 0250-43135, de vet säkert nån`!

  • BlendaSigne

    Ok, tack. Bra tips


    asaonthehill skrev 2008-08-11 10:03:40 följande:
    BlendaSigne; Ring Hellzephyrs musikaffär i Orsa 0250-43135, de vet säkert nån`!
  • harthurs

    Kolmasken: vad roligt att ni ska gifta er i Ludvika! Den enda jag stott pa har Flogbergets gruva ar ju supervacker och Gammelgarden blir perfekt! Vi ville ha festen dar men den var bokad.

    Om din kille ar fran Ludvika vet jag sakert vem han ar Det ar ju inte sa stort.. hihi

    Tyvarr vet jag inte nan bra vigselforattare.. Hoppas du hittar nan!

  • kolmasken

    Harthurs: Min kille är uppvuxen i Smedjebacken så det är inte säkert du vet vem det är. Vad ska ni ha för festlokal? Vi letade som galningar i hela södra dalarna - inte helt lätt detta med lokal.
    Vigselförrättare ordnar sig nog - kommunen har ju en lista så vi har valt några från den och hoppas att minst en av dem kan det aktuella datumet.

  • knytte1

    He, får jag hoppa in i tråden med några frågor....?

    Vi ska vigas i Torsångs kyrka och har ganska många gäster, ca 100 personer. Torsång församlingshem är därför perfekt men när jag bokade berättade pesonalen att vi bara får ha lokalen under lördagen och den ska vara städad till söndag morgon... Dukningen mm. kan vi nog fixa med hälp av familj men hur ska vi göra med städningen, ingen är väl sugen att stanna kvar på natten..?? Hur har ni andra gjort som varit i församlinghemmet?

    Det har läst här på forumet är att man funderar att förbjuda alkohol i lokalen, är det någon som vet vad som gäller?

Svar på tråden Dalabrudar 2008, del 4