• lanovia 08

SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)

Så har vi nått den fjärde tråden. Här samlas vi som gifter oss i september.
    Vi börjar bli många nu, välkomna alla som vill hänga på.

För att komma med i tråden i listan kopierar man den SENAST uppdaterade och skriver med sitt namn.

6 September
    Tutik och Prasart(Växjö)
    snart fru wennerström (Gävle/Njutånger)
    Ickaflicka (Nyköping)
    fyffy (Stockholm Sundbyberg)
    lanovia 08 (Göteborg/Fjällbacka)
    moonlightshadow (Gävle/Åland)
    kexxet (Göteborg)
    viva forever (Simrishamn)
    snö vit (Karlskrona)
    Schükano (Göteborg/Kalmar)
    Helena Johansson (Stockholm)
    matildaochniklas (Eskilstuna)
    Ankan80 (Höganäs)
    Kärlek08 (Gävle)
    förväntansfullbrud (Stockholm)
    Dottertrotter (Växjö)
    Annas bröllop 2008 (Österbotten)
    Bride2be2008 (Sthlm)
    Ullrika (Stockholm)
    magnolian (Helsingborg)
    Pienaar(Stockholm)
    BrudSeptember2008(Skövde)
    CeciliaLundh (Göteborg)
    Siris (Göteborg)
    mmmalurk (västerås)

13 September
    aprilsolen (Stockholm /Ängelholm)
    snart höstbrud (Stora Sundby)
    Skonie (Linköping)
    Liini86 (Stockholm)
    FoxyLoxy (Malmö)
    jolare (Stockholm)
    Olijara (Vadstena/Motala)
    crazy 4 u (Trollhättan)
    Ajjse (Kungsbacka)
    strommis (Lycksele)
    vosmal (Stockholm)

15 September
    avil(Piteå)

20 September
    fröken förväntan (Linköping/Sandvik - Fegen)
    Gumman 81 ( Vellinge)
    Mrs Love (Surahammar)
    Nomea (Umeå)
    Kanelisen (Vadstena)
    Lycklig jag (Stockholm)
    Synthetic
    Lillsnufflan (Katrineholm)
    Robina67 (Stockholm)
    Linil (Linköping)
    äckling (Varberg)
    ugla (Småland)

22september
    avil (piteå)

27 September
    Höstbrud 2008 (Göteborg/Luleå)
    Humlis (Falun)
    Troll1 (Göteborg)
    gottelina (Hässleholm)
    Lunacy (Storuman)
    Big Smile (Stockholm)
    ditte1 (Östersund)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-17 10:23
    För att komma med i listan skulle det stå och inget annat

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-19 11:33
    Försöker förtydliga detta: Alla nya som vill vara med på listan. Ni skall INTE kopiera denna listan som finns i TS. Kopiera den SENAST uppdaterade listan som finns i inläggen.

Om ni kopierar den i TS så tappar vi alla som har lagt till sig efter att tråden öppnades.

• Svar på tråden SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)
  • Freckles

6 September
    Tutik och Prasart(Växjö)
    snart fru wennerström (Gävle/Njutånger)
    Ickaflicka (Nyköping)
    fyffy (Stockholm Sundbyberg)
    lanovia 08 (Göteborg/Fjällbacka)
    moonlightshadow (Gävle/Åland)
    kexxet (Göteborg)
    viva forever (Simrishamn)
    snö vit (Karlskrona)
    Schükano (Göteborg/Kalmar)
    Helena Johansson (Stockholm)
    matildaochniklas (Eskilstuna)
    Ankan80 (Höganäs)
    Kärlek08 (Gävle)
    förväntansfullbrud (Stockholm)
    Dottertrotter (Växjö)
    Annas bröllop 2008 (Österbotten)
    Bride2be2008 (Sthlm)
    Ullrika (Stockholm)
    magnolian (Helsingborg)
    Pienaar(Stockholm)
    BrudSeptember2008(Skövde)
    CeciliaLundh (Göteborg)
    Siris (Göteborg)
    mmmalurk (västerås)
    janedoe (Skaraborg - still secret ;) )
    sandybee (Stockholm)
    septbröllop (Malmö)
    Vit ros (Göteborg)
    Krisselito (Stockholm)
    Ettplusett (Oskarshamn)
    KarinTherese (Vetlanda)
    Ida Johansson (Sävsjö)
    Freckles (Stockholm)

12 september
    blueroose (limmared)

13 September
    aprilsolen (Stockholm /Ängelholm)
    snart höstbrud (Stora Sundby)
    Skonie (Linköping)
    Liini86 (Stockholm)
    FoxyLoxy (Malmö)
    jolare (Stockholm)
    Olijara (Vadstena/Motala)
    crazy 4 u (Trollhättan)
    Ajjse (Kungsbacka)
    strommis (Lycksele)
    vosmal (Stockholm)
    cattapulten (Stockholm)

15 September
    avil(Piteå)

20 September
    fröken förväntan (Linköping/Sandvik - Fegen)
    Gumman 81 ( Vellinge)
    Mrs Love (Surahammar)
    Nomea (Umeå)
    Kanelisen (Vadstena)
    Lycklig jag (Stockholm)
    Synthetic
    Lillsnufflan (Katrineholm)
    Robina67 (Stockholm)
    Linil (Linköping)
    äckling (Varberg)
    ugla (Småland)
    Säffle2008 (Säffle)

22september
    avil (piteå)

27 September
    Höstbrud 2008 (Göteborg/Luleå)
    Humlis (Falun)
    Troll1 (Göteborg)
    gottelina (Hässleholm)
    Lunacy (Storuman)
    Big Smile (Stockholm)
    ditte1 (Östersund)
    Sanfor (Göteborg)
    Flowerrose (Stockholm)

• Freckles

Nu är jag också med på listan!!!

Vi ska skicka våra inbjudningar i helgen så de har dem på måndag, då e det ganska precis tre månader innan vigseln.
    En månad senare ska vi skicka Bröllopsfest inbjudningar till alla kompisar, då vi endast ska ha med familjen på vigseln och äta middag med dem då. Så sparar vi partandet lite och drar ut på det ännu längre Härligt!

Ska bli så spännande att skicka ut inbjudningarna då blir det liksom mer på riktigt när andra vet...pirrigt! Det är verkligen ingen som anar nått och det ska bli så kul att höra alla reaktioner!!

Kram på Er alla september brudar!!!

• olijara

Hej allihop..
    Vi skickade in hindersprövningen förra veckan så vi hoppas att vi får den snart. Så fort vi får den så ska vi ha våra samtal med prästen. (vi gifter oss katolskt) Något vi inte ser fram emot då vi båda fick dåligt intryck av prästen vi ska prata med. Men det är inte han som ska viga oss som tur är. Men vi måste samtala med honom först och han måste ge sitt "godkännande" till den prästen vi ska ha när vi gifter oss i Vadstena.

Vad gäller inbjudningarna skickade vi ut dem i slutet av februari med OSA datum sista mars. VI har gäster som kommer från utlandet så vi ville skicka ut inbjudningarna tidigt. Sen la vi OSA datumet tidigt mest för vår skull för att kunna planera. Sen tänkte vi också att vill den inbjudna gästen verkligen komma, behöver den inte så lång betänketid. Det roliga vara att nästan alla ringde och tackade ja helgen 30/31 mars. Precis på datumet..

• lanovia 08

Jo det är värst när man får beskedet. Men jag ljuger nog om jag påstår att det inte går en il igenom mig varje gång jag tänker på risken att min kompis inte kan komma på bröllopet. Barnet är planerat 3 veckor innan vårat bröllop och jag har redan hotat det; "ju närmare bröllopet du kommer ut, desto mindre presenter kommer du få utan mig". (bara det inte kommer ut för tidigt i stället)

aprilsolen skrev 2008-06-02 12:49:59 följande:
    Tack Lanovia! Du skriver verkligen fint! Det är precis som du skriver säkert värst nu, när man precis fått beskedet och sen är det väl bara att "bryta ihop och komma igen" som en välkänd skidåkare sagt.
  • lanovia 08

Vad gäller OSA har vi vårat 6 juli och med tanke på hur få som svarat än så länge så får vi hoppas att folk vaknar till liv snart, annars får vi ringa runt sedan. Iof har typ alla redan sagt till oss att de skall komma.

• fyffy

Igår kom hindersprövningen tillbaka.. det gick jättefort.

vi har osa 11 juli, inbjudningarna har varit ute i två veckor.. väldigt få har svarat... tråkigt tycker jag..det man funderar på är varför folk inte svarar. Flera har sagt till sambons föräldrar att de ska komma och ska svara på inbjudan..hur kommer det sig att de inte svarar då? tänker de kanske att "de ska inte tro att vi tycker att det är så himla kul" eller kanske "de ska inte tro att de är nåt.. vi håller dem på halster"... vill ju inte tro folk om ondo men det är svårt att tro att de väntar av omtanke...

• Ankan80

lanovia 08 skrev 2008-06-03 08:30:36 följande:

Vad gäller OSA har vi vårat 6 juli och med tanke på hur få som svarat än så länge så får vi hoppas att folk vaknar till liv snart, annars får vi ringa runt sedan. Iof har typ alla redan sagt till oss att de skall komma.
    Vårt OSA gick ut i helgen. Det verkade som om de flesta väntade ut i det sista. Att den dagen var då man skulle ringa.

Många av våra svarade också muntligt även om vi skrev att det skulle vara skriftligt via mail eller kort.

Vi har "bara" två som inte svarat ännu. Varav vi vet att 1 av dessa kommer. Det är min mammas båda bröder. De är hopplösa!
  • fyffy

citerar från "nya stora etikettboken" 2005 av M. Ribbing s. 294:

om man svarar "ja" på en inbjudan:

"Förr gällde en vecka som tid för att svara på en inbjudan. Idag är det inte lika noga, men absolut nödvändigt är att alla gäster verkligen svarar, och gör det så snart som möjligt. Tidsmarginalen är tänjbar, men tio dagar är långt nog. Dröjer svaret längre än så riskerar den inbjudna att verka nonchalant - vilket inte är ett dugg tjusigt utan enbart irriterande för inbjudarna."

Längre ner står "Att inte svara på en inbjudan där svar är önskat visar slöhet, ointresse, slarv - det är långt ifrån normal hyfs."

om man svarar "nej" s.295: "När man tackar nej till en inbjudan är det särskilt viktigt att svara omgående så att någon annan kan bjudas i tid."
    ¨

Ribbing poängterar dock att man inte ska klaga på dem som inte svarar i tid eftersom det ger en dålig stämning. Men visst har man lust att trycka upp den ovan kopierade texten till de som inte svarar i tid när det händer.

• lanovia 08

Jag tror folk bara har fullt upp med sina egna liv. Klart de är glada. Men alla vet vi väl hur det är nu på våren man hinner ju knappt med sig själv.

fyffy skrev 2008-06-03 09:13:32 följande:
    Igår kom hindersprövningen tillbaka.. det gick jättefort. vi har osa 11 juli, inbjudningarna har varit ute i två veckor.. väldigt få har svarat... tråkigt tycker jag..det man funderar på är varför folk inte svarar. Flera har sagt till sambons föräldrar att de ska komma och ska svara på inbjudan..hur kommer det sig att de inte svarar då? tänker de kanske att "de ska inte tro att vi tycker att det är så himla kul" eller kanske "de ska inte tro att de är nåt.. vi håller dem på halster"... vill ju inte tro folk om ondo men det är svårt att tro att de väntar av omtanke...
  • Snart fru Wennerström

sitter lite smått med gästpresentationerna IGEN!.. haha!
    Vi frågade prästen igår om han ville göra oss sällskap under middagen, och det ville ha, så nu måste vi försöka få ihop ngt till honom med, inte det lättaste. Någon som kan hjälpa mig lite på traven?

Bör få med att jag är den första konfirmand som han viger och att han även konfirmerat min syster + kanske ngt mer lite roligt

Svar på tråden SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)