• Anna  gifter sig

Hur kommer era mammor och makar överens?

Hej alla!

Min man gillar inte min mamma och jag har full förståelse för det. Utan att närmre gå in på det så förstörde hon vår bröllopsdag. Jag har insett att det enda jag kan göra är att gå vidare och försöka förtränga detta och låtsas som ingenting även om det inte går att förlåta. Men min man kan inte "glömma" och gå vidare utan han tycker rent illa om henne. Det är en kneppig sits som ger många ångestladdade situationer för mig...Hur har ni det mellan era makar och mammor?

• Svar på tråden Hur kommer era mammor och makar överens?
  • lillabruden

hehehe har vi samma mamma?? Nä men skämt åsido.... Du känner ju din mamma och din m2b bäst, ibland är dem svåraste besluten dem rätta.. Jag har ingen kontakt med min mamma för tillfället.. på min morbrors födelsedag häromdagen ignorerade hon mig totalt och jag henne efter att jag försökt vara neutral... ibland kan det vara bäst att lösa saker ibland inte..

Hoppas att ni kommer på något som funkar för er båda...Kanske din pappa kan påverka lite?
    Jag vet att det är jobbigt!!! *stor kram*

Anna gifter sig skrev 2008-05-17 11:40:09 följande:

Härligt att höra att de flesta kommer överens och tycker jättemycket om varandra! Det är det såska vara och jag blir glad när jag hör det! lillabrudenJo absolut jag respekterar min mans känslor kring detta och har full förståelse, jag har inte heller själv kommit över detta innerst inne och mår rätt dåligt över. Även för oss handlar det mest om hur hon var mot mig (och inte mot honom) under hela året innan och under bröllopet. Vid tidpunkten fick hon mig att tro att jag var den mest värdelösa, egoistiska, otacksamma och elaka människan på jordklotet och det är inga bra känslor på brölopsdagen.Eftersom det är en helt låst situation och så biter jag bara ihop. Min man åker med hem till dem på besök, men det är motvilligt och han blir lite sur på mig varje gång jag föreslår att vi ska åka dit. Och jag anser att det inte är mitt fel och han kankse kunde hålla god min de 2-3 ggr per år som vi besöker dem... Jag vet inte hur jag ska göra.
  • 20080301

Min mamma förstörde vår bröllopsdag för mig oxå och jag kan inte riktigt förlåta henne för det. Min man förstår mig men dom två kommer överrens

• Vidalila

Men usch! vad gjorde era mammor, ts och 20080301?

• Troll1

Jag är helt oförstående till hur en mamma av alla människor ska förstöra för sina barn? Helt otroligt, men det måste bottna i egen bitterhet. Tråkigt att man kan med/vill låta de känslorna gå ut över ens eget barn vid en av de viktigaste händelserna i ens liv.
    Kram på er som måste tackla sådant!!

• blivandefrulycklig

Jag har världens bästa "svär" föräldrar... Dom fullkomligt älskar både mig o våra barn.... Puss till farmor o farfar säger jag, Linnea o Viktor

• blivandefrulycklig

Sorry! Såg nu att det gällde "min" mamma o M2B... Men dom kommer lika bra överens som jag o mina svärföräldrar...

• Ayeree

Min mamma har lite inställningen "ingen är god nog för min dotter" + att hon själv är väldigt synisk när det gäller relationer. M2b har dessutom lyckats med konststycket att göra alla fel som går att göra när hon är i närheten så relationen är inte så nära.

Ett exempel: Normalt sett är vi någorlunda jämnstälda och hjälps åt med det mesta. När mamma kommer så blir m2b plötsligt (och utan att tänka på det) världens mansgris och lyfter inte ett finger.

• Efter 11 år är det min tur

Där har vi detsamma...min mamma älskar min man men det är lite isigt åt det andra hållet
    Fröken Larsson skrev 2008-05-17 08:16:59 följande:

Min mamma riktigt kvittrar så fort min fästman är i närheten; hon gillar honom massor. Och fästmannen gillar henne också även om han tycker det är jobbigt att hon försöker "göda" honom (hon är en sån där klassisk "matmamma" som vill mata alla hon tycker är för smala). Dock är det mer frostigt mellan mig och svärföräldrarna.
  • Pyron

jag tycker synd om alla er som har en så dålig relation åt antingen det ena eller det andra hållet.

Min man tycker om min mamma, men han älskar henne inte. Jag å andra sidan kan säga att jag älskar min svärmor. Och svärfar.
    Dom är helt underbara. Vi umgås ofta med dom. Mer än med mina föräldrar.

• Efter 11 år är det min tur

Ja det är baskemej inte lätt men man försöker hålla god min ...det är ju ändå hans föräldrar...*aaarrrrggghhh*

Pyron skrev 2008-05-17 21:14:45 följande:
    jag tycker synd om alla er som har en så dålig relation åt antingen det ena eller det andra hållet.Min man tycker om min mamma, men han älskar henne inte. Jag å andra sidan kan säga att jag älskar min svärmor. Och svärfar.Dom är helt underbara. Vi umgås ofta med dom. Mer än med mina föräldrar.
  • Fröken Larsson

Efter 11 år är det min tur skrev 2008-05-17 21:22:09 följande:

Ja det är baskemej inte lätt men man försöker hålla god min ...det är ju ändå hans föräldrar...*aaarrrrggghhh*
    Hehe känner igen det där.
  • pojomo

nja min m2b gillar inte mina föräldrar men det beror på att dom är "egon".

• Anna  gifter sig

Troll1

Ja, i mitt fall har du ganska rätt, jag tror att det hela bottnar i en viss bitterhet hos min mor. Hon tycker att hon gett så mycket till sina barn i hela sitt liv och nu är jag bara taskig tillbaka (vilket verkligen inte är sant). Vi höll vårt bröllop litet, med våra närmsta familjemedlemmar, men det var utomlands. För min mamma var allt med det fel. Jag ville att hon skulle förstå att genom att fixa denna typ av bröllop så var det inte för att vara elak mot henne.

Lillabruden

Jobbigt att igonera varandra! Tror du att ni kommer att komma till någon lösning i framtiden, eller känns det också låst? För vår del låtsas vi båda som igenting, men jag vaktar mina ord och något inom mig känner att vår relation har tagit mycket stryk av detta. För att inte tala om min mans känslor för henne!!

• Rosenpetunia

Min älskade make och min älskade mamma kommer jättebra överens med varandra när vi ses. Vilket tyvärr inte är alltför ofta eftersom min mamma inte bor i Sverige

Min mamma kan inte prata svenska men min make har verkligen ansträngt sig och kan så pass mycket "vardagsfinska" så att han och mamma kan kommunicera och göra saker tillsammans utan att jag är med.

Svar på tråden Hur kommer era mammor och makar överens?