• miem

Hur räknar man???

Ja, hur många vigselprogram ska man trycka upp? Hur har ni andra räknat? Ett per person eller ett per sällskap? Hur gör man om man tror att det även kommer fler än de som är inbjudna? Hur många bör man räkna med?

Hur många festprogram gör man då? Jag hade tänkt göra en per person men fick ett förslag att två kan dela på ett men jag undrar hur man då gör när båda vill ta med det hem?

Snälla hjälp mig och berätta hur ni gjort.

• Svar på tråden Hur räknar man???
  • fru Bruhn

Vi kommer att göra ett festprogram till varje gäst, likaså ett vigselprogram var till dom som är bjudna.

• Piggelinlover

Jag kommer att göra 1 till varje person....
    Tycker det ser lite tråkigt ut att dela....
    Dels för att man kanske inte hamnar bredvid ngn man som känner sådär och man kanske inte vill luta sig om man känner sig lite obekväm...

• Brudgummarna

En till varje och några extra till vigseln om vigselplatsen är nära där någon bor så man kan räkna med några övriga gäster.

• miem

Hur gör ni med barn, ett till dem med?

• Piggelinlover
    miem skrev 2008-05-15 20:44:11 följande:
    Hur gör ni med barn, ett till dem med?
    Har inte tänkt på det, eftersom vi inte kommer ha barn hos oss, men om vi skulle bjuda barnen så blir det svårt, skulle bli MÅNGA xtra att göra....ca 25 till, så jag vet faktiskt inte
  • allehanda

hoppas att ni tänkt på att musikern och prästen gärna har ett program så att alla har koll på att allt sker på rätt ställe.

• Hofsan

Jag ska göra ett vigselprogra o ett festprogram till varje gäst. Komemr trycka ut 10 vigselprogram extra då jag vet att tex min tärnas mamma kommer till kyrkan mfl.
    Var på bröllop i helgen där man fick dela festprogram och det gillade jag inte.

• stinakina

Vi ger en till var, det kommer fem barn, den äldsta är 7 år, han pratar bara engelska så det blir inga program till barnen!
    Däremot kommer dom få en påse med lite godis och leksaker att fördriva tiden med!!

• jagskallgiftamig

Ni som trycker några extra till gäster som inte är bjudna, men som eventuellt kommer dyka upp till kyrkan ändå (men inte till festen efteråt då de inte är bjudna) - hur många extra trycker ni upp?

• gusjma

Bjuder 74 gäster, skriver nog ut ca 100 vigselprogram.

Festprogram kommer alla att få varsitt vid bordet, kanske i kombination med placerings"kort". Det tål att funderas på...

• Sommargrönt

Jag sparar lite på miljön och plånboken och trycker upp ett festprogram per par. Och vigselprogram vet vi inte riktigt än, antagligen ett per person för att de ska kunna sjunga med...

• vintergården

Vi har ett per person barn som vuxen av festhäftet då det även kommer att vara placeringskort.

Vigselprogrammet blir väl en 10 fler äv vad som kommer om det kommer "glogäster"

• miem

Tack för era synpunkter!

Det blir ett festprogram (inget till barn under sju år då antagligen inte är vidare värst intreserade)i var till gästerna.
    Blir även ett i var av vigselprogrammet med ca 20 extra, det kommer att vara lite enklare att tillverka.

• gustafmatilda

Vi skippar vigselprogram då vi inte ska ha några allsånger och tycker det känns meningslöst. Däremot ska vi trycka upp (skriva ut) vägbeskrivning till festlokalen som ska delas ut efter vigseln, alternativs sättas fast på varje bil.

Svar på tråden Hur räknar man???