Hur gammal kan brudnäbb vara?
Någon som vet hur gamla brudnäbbar kan vara? Är 8-10 år för mycket? Är det brukligt att bata små barn är brudnäbbar??
Tacksam för svar!
Någon som vet hur gamla brudnäbbar kan vara? Är 8-10 år för mycket? Är det brukligt att bata små barn är brudnäbbar??
Tacksam för svar!
Det är ju perfekt!De är ju i den åldern så att man kan prata med dem om vad som gäller deras insats i det hela.Små gulliga 2-3åringar är gulliga men gör inte alltid vad som förväntas av dem.Även om de säkert gör så gott de kan (och vill).
Jag och min tvillingsyster var 8 när vi var brudnäddar, tillsammans med våran kusin, fast han var 6...
Läste i nån vett och etikett att brudnäbbar brukar vara upp till 8 år.. men jag tycker att det är helt upp till er! Är nog bara positivt att de är lite äldre så att det går att förbereda dem på vad som kommer att hända! Vår näbb är 8 år.
De ska ju som sagt enligt vett och etikett vara max 8 år. Min syster ska vara brudnäbb men hon kommer då att vara 9 år.. så det där tycker jag man bestämmer själv
våra näbbar är 5 och 10 men dom är väldigt små och söta=)
Ja just det - sen är ringbäraren 6 år fast hund...;)
Tack för alla svar!
Vi gör nog som vi själva vill ändå. En 10-åring, en 8-åring och vår egen lilla 3 åring mitt emellan!
Vi kommer att ha vår 11månaders tjej och vår 8 åriga son. Det kommer att bli toppen. Har ingen aning om vilken ålder det brukar vara på näbbarna. Jag tycker man gör det man själv vill
våra tjejer kommer att vara 10 o 12 år, jag vet inte om jag ska kalla dem för tärnor eller näbbar..
min dotter kommer va brudnäbb hon kommer va 16 då bröllopet går av stapeln.
eller om hon ska kallas näbb eller tärna spelar ingen direkt roll men hon ska gå först in iallafall. kommer sen ha tre tärnor varav en av dom är en man.
våra näbbar är 4 år, 5 år o 10 år.
våra är 1,5 ,5 o 7 år
Våra ska bli lite mer än 3 år och nästan 2 år och bebis (misstänker jag är gravid igen, ska testa mig efter helg) då som blir brudnäbbar.
Vi förväntar oss inte mycket av dom, bara dom är med oss. Det är viktigaste för oss.
Så jag kollar runt på näbbkläder om jag hittar nåt som är enkelt men ger mycket.
Lycka ill med ea planering!
Min dotter va tärna tillsamans med mina systrar när vi gifte oss..
När min systr gifter sig i aug ska hon vara näbb,hon är 9 år
Våra är 4, 5 och 13 år.
Tycker att man själv bestämmer vem man vill ha. 13 åringen ska gå mellan och hålla dom andra två i handen. Samt att dom små får varsin strut med godis som dom kan smaska på undertiden i kyrkan, så har dom ngt att göra.
Jag och min kusin var näbbar på mina föräldrars bröllop och vi var då 10 år.
1263306: Bra idé med godisstrutar! Men, frågan är vad som händer när struten är tom... Vår treåring är en godismaskin utav rang, hm... tål att tänkas på.
Härligt att höra om lite "äldre" näbbar!