• Blyger

Hjälp!!! Börjat ångra datum

Hjälp, är det någon som är lika vimsig som jag..?
    Vi har bestämt oss för att gifta oss hemligt den 23 juli 2008 på vår semester. Kom nu plötsligt på att 080808 vore så bra!! Det skulle symbolisera evigheten kom jag på...
    Hur gör jag/vi nu då? Min karl är med på noterna, han tycker vilket som är bra. Huvudsaken är att vi blir man & hustru säger han...
    Hur har ni tänkt när ni valt datum?
    jag har inte köpt ring eller nåt sånt än så det enda som jag behöver göra är att skicka in en ny hindersprövning, alltså inget extra besvär.
    Bara lite enkla ombokningar av lokal för fest på hemmplan men det vet jag löser sig. Ingen vet om något än så ingen annan behöver heller boka om något.

• Svar på tråden Hjälp!!! Börjat ångra datum
  • blivandefrulycklig

Jag tyckte också 080808 va en fullträff men våra nära o kära kan inte komma ifrån så det blev 080809... självklart ska ni köra på det annars ångrar du dig kanske....

• slävik

jag skulle inte ändrat datum, det betyder otur har jag fått för mig, skrockfull

• Tooticki

Jag tycker inte att datumet är så viktigt, lägger man för stor vikt vid sådant känns det som om att det är upplagt för besvikelser.

• 2aug08

Jag har för mig att jag läste någonstans att man inte kunde begära en ny hindersprövning så snabbt. Att man var tvungen att vänta en period. Men jag kommer inte ihåg var jag läste det. Jag kan ha fel men det kanske är värt att kolla upp. Sen om du får för dig att byta datum kolla upp vigselförättare först. Tror det kan vara ett ganska populärt datum.

• Stardusty

Vi var också inne ett tag på att byta till ett sommarbröllop istället för det höstbröllop vi ska ha, men kom fram till att sommarn ändå är så härlig och att vi behöver ha nåt kul för oss i höst

• Krystal

080808 är ju ett ganska populärt datum i år..hoppas ni inte får problem att hitta lokal eller likande om ni ändrar datum..

• Blyger

Det är nog inga problem att boka om även om det är ett populärt datum.
    Herrgården som vi ska ha festen på kan vi ta vilken dag som helst och gifter vi oss på hemmaplan så har vi en VF som ställer upp så det är nog mer att kunna bestämma om man ska göra efter första (och kanske bästa) tanken eller byta till 080808 för det magiska datumet...
    Fattar inte varför jag inte tänkte på det från början....

• frökenkräfta

Byt till 080808! Jag (vi) ska gifta oss den dagen och vi hade egnetligen tänkt gifta oss om nåt år eller två men jag gillar det här datumet så mkt att jag skyndat på det hela. För att få denna dagen!
    Vi gifter oss i helmlighet och gör detta till vår dag. Fest blir det senare. Kanske så sent som i november. Funderade lite på att ha fest 090808,som då infaller på en lördag men om allt går väl har vi liten bebis då. Så det föll på det.

Funderade först på kyrkbröllop men fick bara vigseltid lördagar så vi kör på en borgerlig vigsel!

• Blyger

Ok, ska ni hitta på något speciellt bara ni två eller hur kommer ni att tillbringa den speciella dagen?

• RosaPärlan

...jag vet inte om datum har så stor betydelse..den 1 augusti var det datum som kom upp i skallen först, har ingen aning om varför, men de blir ändå inte då för lokalen var redan bokad så de blir den 15 augusti istället. Spelar det så stor roll med datumet, är det så viktigt??

• stinakina

080808 var det datum vi tänkte oss från början, just för att det skulle vara lite kul.....Men!
    Insåg att det skulle bli körigt för folk på en fredag.
    Så vi kollade upp den 9:e i stället, och så blir det (hade även helgen innan som ett alternativ)

Vi har inga datum som känns speciella för oss, vi har ju så många, våra barns födelsedagar, när vi träffades och förlovade oss är ju alla olika datum...

Så vi kom fram till att vi vill gifta oss på sommaren och på en lördag (så alla kan komma)...

• Blyger

Nej, datumet är nog inte så viktigt, oavsett vilket det blir så blir det ju en speciell dag att minnas!
    Som sagts innan så har var & en många speciella dagar i sitt liv, barns födelse, förlovning m.m
    Kände min bara nyfiken på om det är fler än jag som är som "Veliga Vera" och ångrar sig mitt i allt.
    Känns dumt/pinsamt att ångra sig med datum men samtidigt så vet jag ju att många andra också ångrat sig med mycket kring sitt bröllop, allt i från ringar till klänningar, lokal osv så jag är kanske inte såå ensam om att ha beslutsvånda.
    Man vill ju att det blir så fint & minnesvärt som möjligt men det blir det nog oavsett....

• Dreamnilam

Personligen så är datumet A&O för oss, så mitt svar blir JA ;)

RosaPärlan skrev 2008-05-15 23:00:45 följande:
    ...jag vet inte om datum har så stor betydelse..den 1 augusti var det datum som kom upp i skallen först, har ingen aning om varför, men de blir ändå inte då för lokalen var redan bokad så de blir den 15 augusti istället. Spelar det så stor roll med datumet, är det så viktigt??
Svar på tråden Hjälp!!! Börjat ångra datum