• ganesha

min bror ska ju också gifta sig...

Han gifter sig i höst med sin flicka sedan många år.
    Jag funderar på vad jag ska ge honom i present, och vad man kan hitta på för spex på middagen. Ett tal är inte min starka sida - det kommer pappa dessutom ordna åt familjen haha. Han är en tal-räv och slutar aldrig prata när han väl fått ordet.

Men jag då? Något måste man väl som familjemedlem hitta på, eller behöver man inte alls det?

Någon som har bra förslag...kanske kan man slå ihop dem båda i samma...framföra något som sedan blir presenten liksom...

(har till september på mig att tänka och min syster får tänka hårt hon också!)

• Svar på tråden min bror ska ju också gifta sig...
  • MissieA

Kan ni inte prata ihop er med hans blivande frus familj och göra ett bildspel som ni visar på bröllopet?

Det tycker jag är jättegulligt ni kan ha bilder på dem när dem var små, ungdomar, tog studenten, blev vuxna och bilder på dem tillsammans.

• ganesha

Ja, nog är det charmigt, men det är lite uttjatat... hur som helst inget som jag vill göra. Känns mer som en föräldragrej än en syskongrej...

• Joeline

Filma en intervju med dem var och en för sig, ställ frågor om hur de träffades, vem som tar mest initiativ till romantik etc, klipp sedan ihop det och visa på festen! Så hade brudgummens bror gjort på ett bröllop jag var på, det blev fantastiskt roligt när de svarade helt olika och de hade klippt ihop det på ett kul sätt.

• Waersta

Annars så intervjuvar man svärföräldrarna om almänna ting och sen efteråt byter man ut frågorna, tex Vad tycker du om krig, så svara svärfar: Förgävligt! Istället byter ni ut frågan mot: Vad tycker du om svärsonens matlagning..

Joeline skrev 2008-05-14 18:23:25 följande:
    Filma en intervju med dem var och en för sig, ställ frågor om hur de träffades, vem som tar mest initiativ till romantik etc, klipp sedan ihop det och visa på festen! Så hade brudgummens bror gjort på ett bröllop jag var på, det blev fantastiskt roligt när de svarade helt olika och de hade klippt ihop det på ett kul sätt.
  • Joeline

Waersta: Haha, ja den är ju skitbra

• ganesha

hehe, lite parlamentetstuk över det hela. ;P

men var får man tag på filmkamera?

• MissieA
    ganesha skrev 2008-05-14 18:55:30 följande:
    hehe, lite parlamentetstuk över det hela. ;Pmen var får man tag på filmkamera?
    Lånar från någon??
  • Waersta

Funkar fin fint med bandspelare också!

Hm.. jag kanske skulle göra så med min mamma om min m2b..

ganesha skrev 2008-05-14 18:55:30 följande:
    hehe, lite parlamentetstuk över det hela. ;Pmen var får man tag på filmkamera?
  • ganesha

jo, man kan ju banda dem och göra en typ powerpoint och använda bilder som inte alls har med saken att göra...eller som gör att det låter ännu mer fel det som sägs...

låter som det ligger en del arbete bakom...

Svar på tråden min bror ska ju också gifta sig...