Till er som gift er! Vilken BRÖLLOPSPRESENT var den allra bästa? (Oavsett pris)
Var det den svindyra vasen från Orrefors? Hardangerbesticken? Brödrosten? Presentkorgen med skumpa o choklad? Presentkortet på 10timmars barnvakt?
Var det den svindyra vasen från Orrefors? Hardangerbesticken? Brödrosten? Presentkorgen med skumpa o choklad? Presentkortet på 10timmars barnvakt?
Ok...tack
det mest minnesvärda var (önskade oss presentkort på ticket och det fick vi ju en massa, så det var ju såklart toppen):
En hemsmidd ljusstake som var toksnygg. Och bara tanken på att en vän till min man hade stått och bankat på den där till oss är ju rörande. Det trodde vi inte om honom alls.
en egenkomponerad bröllopsvals (har en farbror som komponerar folkmusik)
Jag hade blivit jätteglad för ett träd! Vilken fin gåva, även om man inte gillar träd (? ) så är det rätt coolt att ha ett träd som man planterar på sin bröllopsdag och får se växa... Och som kommer att stå kvar som en symbol för just vår kärlek långt efter att man själv gått bort/flyttat...
Det är säkert årgångsviner, som åldras i takt med datumet då de de ska öppnas. En jättefin och ganska vanlig present, bara att fråga på systemet efter bra årgångsviner som är mogna efter 1,2 och 3 år!
Det hade jag blivit jätteglad för.
Efter 11 år är det min tur skrev 2008-05-14 15:35:59 följande:
Ja alla är vi olika skrev dock inte att vi inte GILLAR träd utan att vi är helt ointresserade av träd/blommor/buskar, vi har helt enkelt inget som helst trädgårdsintresse
Jag hade blivit jätteglad för ett träd! Vilken fin gåva, även om man inte gillar träd (?) så är det rätt coolt att ha ett träd som man planterar på sin bröllopsdag och får se växa... Och som kommer att stå kvar som en symbol för just vår kärlek långt efter att man själv gått bort/flyttat...
[/citat]
Vår bästa present var nog helt enkelt att så många åkte så långt, kostade på boende och allt - bara för att vara med och fira vår dag
Faktiskt... :)
Jag har inget trädgårdsintresse överhuvudtaget. Ni skulle se min trädgård:) Men ett träd skulle jag bli jätteglad för. Iaf om det var ett fruktträd annars kan det vara. Jag tar bort allt i min trädgård som inte går att äta :).
hihi ungefär som jag då förutom att vi inte vill ha ett träd även om det är frukt på det
Jag fick också ett träd någonstans, minns inte vart i världen. Det kändes också som att det skulle sitta bättre om den planterades på min egen tomt.
Däremot gav vi en miljövän utsläppsrätter. Man kan nämligen som privatperson köpa utsläppsrätter för att hinda företag från att köpa dem. Det finsn nämligen bara ett visst anta utsläppsrätter som alla företag måste dela på. Säg att det finns 1000 st och du köper en och jag köper en och din vän köper 10 st då finns det färre för företagen att köpa och då måste de se över sitt utsläpp
Hm, förstod ni?
Äntligen dax! skrev 2008-05-15 14:11:39 följande:
Glömde säga att han blev superglad för han ville inte ha någonting alls och detta var ju inte någon sak.
oooh sådana träd ger mig flaschbacks till skoltiden vi samlade in pengar men fick aldrig åka på nån skolresa för vi köpte träd i brasilien jag är delägare i en väldigt stor VI skog..och fotbollar och bibliotek till nicaragua..som skolresa fick vi cykla 7 mil (14 sammanlagt skulle ju hem också) för att tälta en natt och kolla på blommor i skogen
förlåt helt OT
Äntligen dax! skrev 2008-05-15 14:11:39 följande:
Alla tjänster som gjordes, bordsdekoration/dukning, framdukning av mat, trädgårdsarbete och målning före etc. Det var verkligen toppen!