Till er som gift er! Vilken BRÖLLOPSPRESENT var den allra bästa? (Oavsett pris)
Var det den svindyra vasen från Orrefors? Hardangerbesticken? Brödrosten? Presentkorgen med skumpa o choklad? Presentkortet på 10timmars barnvakt?
Var det den svindyra vasen från Orrefors? Hardangerbesticken? Brödrosten? Presentkorgen med skumpa o choklad? Presentkortet på 10timmars barnvakt?
Upplevelser jag inte skulle tagit mig för annars.
Jag har inte kollat vad maken tycker, men jag vet vad jag tycker!
Vår bästa bröllopspresent var att några goda vänner ägnade flera timmar åt att dekorera bröllopslokalen dagen innan bröllopet. Vi hade massor av annat att göra under dagen, och på kvällen hade vi grillfest med våra familjer. Vi behövde inte lyfta ett finger - och som lök på laxen bjöd de på kostnaderna för alla dekorationer! :)
Duchess
Fin pressent den skulle man inte ogilla
Oj.....
Det bästa var att så många ville och kunde komma på bröllop en fredag, vanlig vecka, ta semester, boka flyg, bo på hotell, spendera en hel del kr på detta och ändå göra det för vår skull.
De flesta (75%) åkte från södra Sverige till nordligaste norr.
Ska jag välja en gåva som var inslagen så är jag är nog tråkig och säger bidragen till en bröllopsresa som vi inte skulle haft råd med annars (vi åker nästa fredag till Venedig i 5 dagar).
Om man bortser från all hjälp vi fick så var de roligaste presenterna såna vi inte önskat oss.
Ett Wii-spel, en champagneprovarlåda från systemet, en supersnygg kaffetermos med tillhörande mjölkkanna från Georg Jensen.
Vi fick även jättefina stora ljuslyktor att ha utomhus.
DE bästa var nog bidragen till nya köket.
Men så klart var ju även allt glas och porslin jättebra, även om det stod på önskelistan.
Några hade gett oss de 10 rödvinsglasen vi önskat oss, ihop med tre rödvinsflaskor. På flaskorna stod små etiketter:
"Alla goda ting är tre,
denna ska öppnas vid er första framgång
(förhoppningsvis snart"
"Alla goda ting är tre,
denna ska öppnas på er ettåriga bröllopsdag"
"Alla goda ting är tre,
denna ska öppnas efter ert första gräl som gifta"
Vi har ju visserligen inte gift oss ännu men kommer definitivt bli gladast för alla bidrag till vår bröllopsresa, det är det vi önskat oss och det vi vill ha.
Jag har ryktesvägen hört av en bekant att min kusins fru(som frågade mig speciellt vad vi ville ha) ska köpa ett träd till oss? Folk bestämmer såklart själva men varken jag eller min m2b är intresserade av ett träd
Vet du var dom fått tag i flaskorna?
Menar du vinflaskorna med "Alla goda ting är tre"? De hade bara köpt vanliga vinflaskor på systemet och sen skrivit ut små lappar på printer och klistrat på
Att de flesta gäster valde att soa kvar med oss...I övrigt så var det nog presentkorten på IKEA och upplevelserna som var höjdarpresenter (luftballongflygning, middag på Operakällaren, Chokladprovning, kryssning mm)