• Hullda

Förlovning i midsommar!

Hej! Jag tror att vi är många som ska förlova oss i midsommarhelgen?! Vi ska hämta våra ringar nu på fredag. Sen är det 5 veckor kvar att längta. Vi är båda 50 +, har egna tonårsbarn ... och vi känner båda att det här är så "rätt". Min sambo har visserligen haft en krokig väg fram hit eftersom han haft svårt att förstå "varför"? Men nu tycker han det är lika mysigt som jag! Vi har inte planerat något mer än att vi hoppas på fint väder så "firar" vi vid stugan. På bryggan? I ekan? På en stubbe i skogen?? Ja, vi får se då. Hur är det för er?

• Svar på tråden Förlovning i midsommar!
  • DanKat

Vi ska förlova oss någon gång i sommar - exakt när vet jag inte, det är min m2b:s uppgift att fixa d Han får överraska med när, var och hur Känns jättespännande att inte veta!! Hämtade ut våra ringar för två veckor sen och har haft dom på så mycket som möjligt (man får känna i två veckor och om man kommer fram till att man vill ha ringen in- eller utslagen så får man det kostnadsfritt inom den tiden). Men i övermorgon går den tiden ut så då göms ringarna undan... Vad jag kommer längta efter dom då!!!

• Krystal

Jag och min m2b förlovade oss på midsommarafton 2004 (vilket också var min 25 årsdag) Det var inget vi hade bestämmt att vi skulle göra utan han "överaskade" mig med en ring (eller ja två, en till han själv också) på morgonen..

Lycka till med alla blivande midsommar förlovningar

• Hullda

Vad bra att få ha ringen i 2!!! veckor för att prova!! Tänkte inte ens på det i affären där vi köpte våra!
    Ja, lycka till!

• Smultronsommar

Åh! Ha en mysig midsommarafton! Vi förlovade oss förra året.. (fast dagen före )

• Hullda

Weeee ... nu är det inte många dagar kvar !!!! Jag längtar så mycket! Tiden hit har verkligen gått bra, för jag har försökt att inte tänka på dagen "D". Men nu är det så nära. Vi har champagne (inte min favoritdryck, men i alla fall.. )och jordgubbar hör ju midsommar till. Det verkar ju inte bli speciellt fint väder, men det bryr vi oss inte om! Champagnefrukost i ekan vore ju något att minnas .... oavsett väder. 4 dagar kvar !!!!!!!!!

• Mittliv08

Känner din lycka, Hullda!
    Önskar dig all lycka med er förlovning och att stunden blir precis som ni önskar er.

KRAM
    Monkan

• Hullda

Tack Monkan och alla andra!
    Jag har fyllt år "nyligen", och önskade då att min sambo skulle "fria" till mig vid förlovningen. Att vi då skulle bestämma när vi ska gifta oss. Det vore den optimala förlovningen! MEN .. jag är verkligen glad över att vi ska förlova oss över huvud taget. Den diskussionen har vi fört länge, eftersom min sambo haft svårt att förstå mina mentala argument FÖR. (han är inte så romantisk, som jag nog är) ;) Igår såg vi på "Lyxfällan" på teve. Paret hade inte råd att gifta sig. Då sa´ jag att det behövde inte bli dyrt .. att han fick bestämma. Då blev han tyst och fundersam .. hi hi hi ...

• Mittliv08

Hullda, nu är det snart midsommar!
    Ska tänka på dig.

Kram
    Monkan

• Hullda

Ja, nu är det nära! Nästa gång jag skriver här har jag en ring på fingret!!! Weeeee ... Vi har ju inte detaljplanerat dagen i morgon. Jag skulle vilja låta min sambo ta initiativet, komma med förslag på när och hur vi ska byta ringar. (Eller bara överraska, när jag minst anar det.)Så känner jag honom rätt, kommer han att dröja så länge som möjligt bara för att "retas" lite. Eller så blir det till frukost. Oj, nu är det många tankar och funderingar. Men först till jobbet. Kan ana att jag inte får så mycket gjort idag!
    Glad midsommar!

• Hullda

Hej igen! Nu är jag förlovad och otroligt lycklig!! Det var ju planerat till midsommarafton, ringarna låg i asken champagnen var kyld och jordgubbarna rensade. Vi hade ju i nte planerat exakt hur det skulle gå till men jag tänkte att min sambo skulle få chansen att bestämma. Förmiddagen gick och det blev dags för sillunchen. Vädret var strålande. Då frågade min sambo hur vi skulle göra och han tyckte att jag skulle bestämma. Vi åt klart och dukade av och diskade. Då kommer svärföräldrarna och var fikasugna!!! Det är alltid trevligt när de kommer, men just då ville vi att de skulle åka snart. När de åkt bad jag sambon hämta champagnen och jag tog jordgubbarna. Sen gick vi ner till bryggan. Där på bänken tog vi fram ringarna, satte den på varandras fingrar, skålade, åt jordgubbar, myste i solen och förklarade vår kärlek för varandra.... och grät en skvätt. Mest jag. Jag sa´ att jag ville gifta mig om 1-2 år, men att min sambo skulle få betämma när. Han sa´ att jag i o m det hade "sått ett frö" och så skojade han och sa´ att han skulle "höra av sig". :) Det blev en underbar stund där på bryggan. På söndagen kom min svägerska med familj. Jag kunde inte låta bli att visa henne ringen och hon sa´ att jag var den rätta för hennes bror. Svärisarna kom också och gratulerade glatt! Ja, så blev det. Nu ska vi ha semester, så ha en skön sommar allihopa.

• Mittliv08

Åh, Hullda, vilken härlig stund! Låter riktigt romantiskt och mysigt.
    Önskar dig och din blivande allt gott!
    Ha en underbar sommar!

(Väntar själv på att vi ska köpa ringar...jag frågade för två veckor sedan och han sa ja, så....!)

Kram till dig!
    Monkan

• Prinsessa K

Grattis!!! Vi förlovade oss okså på middsommarafton, det var en fin överaskning, hade ingen anning att han ska göra det, utan han frågade mig om jag älskar honom osv och sen tog fram ringar... Överlyckling

Svar på tråden Förlovning i midsommar!