• Babymama

Löshår syntet? Åsikter tack!

Jag funderar på att köpa clip-on hår till bröllopet. Jag har kollat på Remy hår (Äkta) men jag funderar nu på att köpa syntet, Toyo från rapunzel.nu. Jag kommer antagligen bara att använda det på bröllopet så det känns lite onödigt att köpa äkta hår för en enda gång. Någon som har en åsikt om löshår, är det dumt att köpa syntet eller låter det förnuftigt? :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-14 10:17
    Jag ska ha svart hår så det borde inte vara så svårt med färg. Jag har absolut inget intresse av att fixa med håret i övrigt så det är mycket liten chans att jag någonsin kommer att använda löshåret igen. Tck för alla åsikter!

• Svar på tråden Löshår syntet? Åsikter tack!
  • EmmaCaroline

Jag tycker du ska köpa äkta, syntet ser så plastigt ut. Är det clip-on kan man ju slänga på det någon gång man vill vara lite extra snygg.

• Krystal

Undvik att ha sådana man värmer fast i håret. Syrran har skaffat sådana och den enda frisyr hon kan ha (och har) är bara hängande, annars syns dom och dom där klister klumparna ser ut som stora torkade snorklöser i håret...tycker jag

• bridesilly

Syntethår kan du inte locka eller platta utan att det blir förstört så det beror nog på vad du ska ha för frisyr. Har inte din frisör löshår att hyra?

• Englali

Vissa syntethår går att locka, om du rullar det på spolar. Men syntethår tål inte värme så locktäner och plattänger är bannlyst! Tänker du använda det igen... så köp riktigt. Är det enbart för bröllopet, så diskutera med din frisör vad ni tänkt göra för frisyr, samt vad han/hon behöver göra med håret för att det ska bli så. Är det så att du ska ha lockar kan ni kanske rulla det på spolar??
    Hör med din frisör tycker jag!! (//Englali (frisör) )

• fitforfight

jag tycker helt klart att du ska ha äkta hår,syntet brukar bara trassla tycker jag.
    Kolla på ebay där har jag köpt mitt å billigt va det.

• harthurs

Ar ocksa sugen pa att kopa loshar.. men om man koper fran internet, hur vet jag att fargen verkligen passar..?

• Ars amandi

äkta hår är mycket finare!

syntet ser som sagt plastigt ut å kan vara svårt att få som man vill...

äkta hår kan du locka, platta å ferga i den färg du vill...

• Brudgummarna

Om man köper äkta så kan man färga det till att passa perfekt.

Dessutom så är färgvariationer rätt vanliga i äkta hår så det behöver inte vara helt samma färg heller.

• grabbarna

jag har köpt löshår kanelakon och det tål locktång, har lockat mitt och det blev jättebra

• Babymama

grabbarna: Var köpte du det?

• MissieA
    EmmaCaroline skrev 2008-05-13 21:50:22 följande:
    Jag tycker du ska köpa äkta, syntet ser så plastigt ut. Är det clip-on kan man ju slänga på det någon gång man vill vara lite extra snygg.
    Håller verkligen med, medn äkta hår kan du göra allt!! DU kan locka, platta och färga det så det är mycket bättre. Sen håller jag med om att syntet ser plastigt ut och mindre naturligt.

Jag har några bilder i mitt galleri med mitt äkta löshår i och du kan kika om du vill att det inte syns att jag har löshåret i.

Sen är mitt tips att ni ALLTID köper löshåret en nyans mörkare än er egna för det blir finare och syns mindre än om det är ljust. Så alltså om man har ljusbrunt hår ska man köpa brunt löshår.
Svar på tråden Löshår syntet? Åsikter tack!