Inlägg från: martintherese |Visa alla inlägg
  • martintherese

Åsikt snälla!

Man kan bara utgå ifrån sina egna känslor och erfarenheter så mitt svar är att det är tidigt i båda avseendena...

Jag och min m2b har varit tillsammans sedan jag var 19, nu är jag 26. Jag kunde definitivt tänka mig att förlova mig/gifta mig/köpa hus tillsammans med med honom när jag var 22....vi hade då varit tillsammans 3 år..MEN jag är glad att vi inte gjorde det!

För vad jag vet NU är att de känslorna då var baserade på någon slags nyförälskelse och ivrighet som vi båda kände då. För oss var det rätt att vänta tills nu när jag har jobbat några år fått känna efter och bli den vuxna person jag är idag...vem vet det hade kanske hållt och vi hade kanske varit samma personer vi är idag och haft ett lika starkt förhållande som vi har idag men jag är inte helt säker på det...genom åren har vi gått igenom nyförälskelse/små individuela kriser/kriser som par, underbara stunder mm vilket gjort att vi lärt känna varandra SÅ mkt mer än vad vi gjorde för någrå år sedan..finns fortfarande mkt att lära men man ska nog ändå tänka sig för lite att det finns mkt mer hos en människa som vardagen visar mer än djupa förtroliga mysiga samtal..

Bara att vi köpte hus i februari har förändrat mkt i förhållandet, man diskuterar pengar/ ser på ekonomi, hushåll, tillvaro på ett annorlunda sätt när man som oss har ett lån att tänka på...trädgård/ansvar mm..

men som sagt, detta är MINA erfarenheter...
    lycka till med bröllop och funderingar
    //T

Svar på tråden Åsikt snälla!