• SaBe

Linköping - Fina platser

Hej på er!
    Jag letar efter fina platser i och rund Linköping för att kunna ta proffsiga bröllopsfoto.
    Vet ni några? Jag är tacksam för erat svar.
    Hälsningar
    SaBe

• Svar på tråden Linköping - Fina platser
  • brumme lisa

Vi gifter oss i Vreta kloster kyrka och ska ta kort i de underbara klosterruinerna, det är så vackert där!
    Vi tänkte oxå ta en tur in till Berg, ligger ju precis bredvid, och ta kort vid slussarna.

• Hvidbrud

Jag letar också fina platser runt linköping. Vi gifter oss i Kaga och det är ju vackert där på slätten, med ån i bakgrunden. Sen håller vi festen på ekenäs, en bra bit där ifrån.
    Har någon tips på fina ställen att stanna på på vägen och fotografera? Kommer inte där ifrån, har bara varit där tre gånger...

Åh, vad jag längtar... är så kär!

• gustafmatilda

Valla är ju ett jättefint skogsområde, inte speciellt långt från centrala Linköping, om det är något sånt ni är ute eftåt. Annars skulle jag också rekommendera Ekenäs slott med omnejd.

Finns många fina slogsgläntor på väg ut till Ekenäs om man kör från Linköping. Ni kan ju köra en runda innan och välja ut ett par ställen som ni gillar. Mycket vackert landskap!

• Mirranda

Har inte ni en gammal stadsdel i Linköping?
    I så fall skulle det vara en fin plats tror jag. Jag älskar bilder på brudpar som står mitt på en kullerstensgata, eller lutade mot en gammal husvägg.

• gustafmatilda

Det finns det, gamla stan är jättefin. Den ligger precis vid Valla, jättemysiga gator och hus! Lycka till SaBe och Hvidbrud!

• Aleta

Finns det inte en utsiktsplats med ett litet lusthus någonstans i området ovanför Braskens bro och sjukhuset?
    Fast det var över 10 år sedan, så den kanske inte finns kvar?

• Aleta

Gamla Linköping är ju jättefint som sagt.

• SaBe

Tack så mycket för era svar. Gamla Stan i samband med Valla är en bra idé. Kanske vi hinner även att ta några foton nära Kaga Kyrka med ån i bakgrunden. Vet ni om det finns en bra plats vid vattnet dit man kan köra med bilen?

• propp

Vi kommer att fotograferas i Bjärka Säby...det var vår fotograf som kom med det förslaget...han tar väldigt många av sina bröllopskort där.

• SaBe

Hej propp
    Vem har ni anlitat som fotograf?

• propp

SaBe: J.Falk kommer vi att ha. Han verkar jättebra och tar mycket fina kort...så hoppas bara att vädret kommer att vara fint oxå!

• SaBe

Jag håller tummarna för er Ska ni har er fest på Bjärka Säby, eller ska ni bara ta era bröllopskort där? Vi har anlitad Anders Petersson som fotograf.

• Lövings

Vi ska ha vår fest på bjärka säby och även fotograferas där
    framför slottet, vid vattnet osv osv.
    sssåååå vackert=)

• propp

SaBe skrev 2008-05-13 20:19:41 följande:

Jag håller tummarna för er Ska ni har er fest på Bjärka Säby, eller ska ni bara ta era bröllopskort där? Vi har anlitad Anders Petersson som fotograf.
    Nej, vi ska bara fotas i Bjärka Säby innan vigseln som kommer vara i Landeryds kyrka...så avståndet därifrån är ju okej.

Anders Petersson har jag tyvärr inte hört talas om...är han yrkesfotograf i Linköping?
  • SaBe

Nej han är en Hobbyfotograf om du är nyfiken hittar man hans bilder på följande hemsida: www.peterssonfoto.se/index.html.
    Måste man boka tid hos Bjärka Säby om man vill ta bara bröllopsfoto där?

• propp
    SaBe skrev 2008-05-13 20:49:25 följande:
    Måste man boka tid hos Bjärka Säby om man vill ta bara bröllopsfoto där?
    Nä, det tror jag inte...vi ska ju vara ute i naturen runt omkring slottet.
  • propp
    SaBe skrev 2008-05-13 20:49:25 följande:
    Nej han är en Hobbyfotograf om du är nyfiken hittar man hans bilder på följande hemsida: www.peterssonfoto.se/index.html.
    Hur mycket tar han betalt?
  • SaBe

Rund 6500 för hela dagen och då ingår även en CD med alla bilderna i 16 megapixels upplösning som är bildbehandlade. Ett Album med bilder och Digitalt bildspel med musik på DVD/CD.

• cazan

Vi tog våra bröllopsbilder i Ljungs slott utanför Ljungsbro. Vi ringde och frågade innan om vi fick vara där, och det gick bra! Så det var en som öppnade och sen fick vi gå runt som vi ville. Det är ju ett väldigt slitet slott inuti, men det var just den charmen vi tyckte om. Ni kan se några bilder på min sida...

• Aleta

Ljungs slott, vilken bra idé! Snygga bilder cazan.

Svar på tråden Linköping - Fina platser