• xxs

Thailand - Khao Lak

Har kikat runt på Fritidsresor nu ett tag, och hittat något jag blir lite sugen på. Thailand - Khao Lak (Le Meridien). Någon som varit där och kan berätta lite om hur det är m.m?

/xxs

• Svar på tråden Thailand - Khao Lak
  • Fejs

Jag har hört mig för lite med jobbarkompisar o så om olika resmål till Thailiand. Tycker det verkar vara ett bra hotell men i Khao Lak är det väldigt lungt och det finns en gata, mitt i där den är väldigt trafikerad, typ motorväg. Det var vad de sa till mig när jag frågade. Har själv inte varit där. För oss blir det Krabi. Vi hade tänkt Koh Lanta först o bokat o betalt allt men de ställde in resan för 2 vcekor sen, fick leta efter en ny.

• xxs

Aha, ok tack för svaret. Ska kika på vad Krabi är för något :)

• Fejs

När jag pratat runt med olika försäljare på resebolag så säger de att Phuket har lite grumligare vatten el vad man ska säga medans Krabi och klarblått vatten med vita stränder. Koh lanta ligger inte så långt från Krabi om man bor på norra ön. I Krabi kan man inte direklt bada vid havet där utan man åker ut till olika öar i närheten och badar.

• PL080802

jag har varit på både koh lanta, i krabi och i Khao lak och gillar alla ställena. I Khao Lak finns ett supermysigt hotell som heter Chong Fa. Lycka till!

Svar på tråden Thailand - Khao Lak