vad kostar det att sätta in diamanter i ringen?
någon som vet?
någon som vet?
När jag beställde min vigselring lämnade jag också in min förlovningsring för att sätta i två diamanter i en kanal rakt över. Jag tror att det kostar ca 1300:- för två st 0.02 karat (väldigt små...). Jag är inte helt säker på priset, för jag fick ett totalpris för båda ringarna.
kolla med 24karat.nu vad dom skulle ta för något sånt
080628, var det priset för endast arbete eller stenarna också?
Min sambo lämnde in min förlovningsring för en surprise o gav ca 300 kr per sten (små stenar) i sthlm hos en guldsmed.Plus lite för arbetet.
jag ska sätta in en diamant i min förlovningsring för varje barn jag får. ;)
Jag har 7 stenar och smälte guld och om jag hade köpt stenarna skulle det bli jättedyrt och då sa han att då kan man lika gärna köpa en färdig. Jag smälte ringen tog stenarna mina egna och fick betala 3400 kr !
Jag betalar 25 Euro per sten för att de tar ur dem ur gamla infattningen och sätter dem i en slät ring.
Här kan du räkna ut diamantpriset på hedens guld, vet inte vad de tar för själva arbetet dock.
www.hedensguld.se/index.php&page=caratlist
Jag kollade med två olika guldsmeder för att sätta in 5st 0,12ct och 12 st 0,03ct, alltså diamanter på sammanlagt 0,96ct och hos den ena smeden skulle det gå på 16400kr och hos den andra 16000kr för arbetet och stenar.