Lära sig gå i klacksko
Jag brukar ibland ha klackskor men anser att jag är ganska dålig på att gå snyggt i dem, vad är hemligheten? Hur gör man? Alla tips önskas
Jag brukar ibland ha klackskor men anser att jag är ganska dålig på att gå snyggt i dem, vad är hemligheten? Hur gör man? Alla tips önskas
Jag har hört att man ska tänka på att "rulla" på foten när man går. Dvs. inte glömma bort att sätta i hälen ordentligt och sedan "rulla"/gå på hela fotbladet.
jepp - hälen först!
och räta ut benen, det ska vara raka knän inget annat. Finns inget fulare än nån som "knäar" när de går, dvs böjer knäna när de sätter i fötterna i backen....något som de som inte kan gå i klackar ofta gör.
skönt att inte vara ensam jag ska träna,träna och träna här hemma....ser ju ibland folk som har högklackat framför allt stövlar på stan och dom liksom stapplar fram = inte snyggt och så vill jag inte se ut
Jag måste oxå träna, bara fem veckor kvar nu, men jag vill inte gå inomhus för vi hyr i andra hand och golven är jättefina så minsta repa kommer synas... det blir till att gå fram och tillbaka på stengolven nere i källaren! Jag tycker oxå det är JÄTTESVÅRT och så ska man ju gå sakta in i kyrkan vilket gör vingelrisken större!
Så länge ni slappnar och går "mjukt" så ska det inte vara några problem.
Går väldigt ofta i pumps och sånt, och har en känsla av att man får rakare hållning av det ? Eller är det fel ? Bara man sträcker på benen och inte knäar, så ser det snyggt och säkert ut ! ÖVA ÖVA ÖVA !!!!
Ett tips jag läste här på bt var att man skulle öva genom att ha pumpsen/högklackat när man dammsuger
Tricket är att kunna lita på klackarna... De som går fel litar inte riktigt på att de kan hålla balansen på klackarna, och vill därför sätta i tån först. För att kunna göra detta när man går måste man dels flytta tyngden framåt genom att luta överkroppen framåt, samt ofta även böja på knät när man sätter i foten.
Så hälen (klacken) i först ÄR knepet!
Sedan vet jag inte om det bara är jag som måste göra så, men för att hålla balansen på klackarna så svänger jag mer på höfterna när jag går med höga klackar... När jag sätter ner högre foten så skjuter jag ut höften litet extra åt höger... Så är det svårt med balansen, så prova att vicka litet mer på höfterna...
Lycka till!
Jag tycker det ser så stappligt ut när jag går.. Försöker ju sätta ner hälarna först. Jag får väl träna och jag har ju tre mån knappt på mig!!
heel-toe, dvs häl-tå. jag har inga problem med att gå i höga klackar (kommer ha helt platta skor på mitt bröllop däremot, finns i mitt galleri) men tänk att ni ska gå "jättetjejigt" från början, dvs sväng på höfterna och försök känna er sexiga helt enkelt. när man kan det så är det bara att tona ner den biten till "lagom"
Våga sträcka på ryggen., fram med bysten, sträck ut benen, sätt i hälen först och våga "svänga" lite på höfterna. Självsäkerhet är nycklordet! Lycka till! Som någon annan skrev "Våga lita på klacken!"...o våga känna dig sexig ;)
haha ja gud jag ser ut som ett tok!jag filmade lite med digitalkameran när jag gick för att se hur vingligt det är men vingligheten är under kontroll *nästan helt* men gud vilken kass hållning och jag går jättebredbent ser ut som en tok måste lära mig att gå med benen mer ihop ochs näga mer på höfterna som det sägs ovanför för så här kan det ju inte vara *fniss*
Skönt att jag inte e den enda med problem att gå i klackar! Fick kommentaren att jag såg full ut när jag gick i höga klackar.. Så får väl träna rejält innan man vågar visa sig ute i de igen..
sätt ena foten framför den andra när ni går, glömde skriva det. som om ni skulle gå på en rak linje... (använd en bit snöre, mönster på golvet osv i värsta fall) och försök titta framåt-uppåt
tänk också på att dra bak axlarna så att dom blir i en rät linje med höfterna, så att ni inte drar fram dom (hur man går när det är kallt helt enkelt)
snabb resumé uppifrån och ner
huvudet rakt fram
axlar bak
ut med brösten/bröstet
dra in magen
skjut fram höfterna lite
sväng på höfterna
raka ben (inkl knän)
sätt fötterna framför varandra
nåt mer?
Lysande
skyller för övrigt min extremt bra hållning på att jag har gått på balett i nästan tre år
Hihi hur går det för er? Träning ger färdighet!