• Vicka81

Så less på alla höga priser i ordet "bröllop"!

Jag är så himla less på att allt kostar x 10 när man nämner ordet bröllop. Idag hos floristen fick jag veta att jag måste betala 350:- bara för att konsultera om brudbuketten! Helt sjukt galet! Jag ville bara veta ungefär vad jag kan väntas få för ca 500:- (tycker inte blommorna är sååå viktiga) och ska jag då betala 350:- för det? Jag har gått tillbaka till min tanke om att binda min egen bukett... jag är ju ändå ganska pysslig och händig... men visst vore det skönt att få något "serverat" för sig! Ibland hör man ryktas om sk "fria uppgraderingar" om man nämner att det är bröllop. Vart då om man får fråga? Jag har då bara sett dollartecknen lysa i allas ögon hittills! Nej, nu är det festblommor, festmat och festtillbehör för oss i fortsättningen! Ordet bröllop ska aldrig mer komma ur min mun...

Nu låter jag bitter men vi, liksom de flesta antar jag, har en budget som man måste hålla... men det verkar omöjligt!

• Svar på tråden Så less på alla höga priser i ordet "bröllop"!
  • Krystal

Har inte kommit så långt i min planering än att jag använder ordet "brud" när jag är runt och kollar, men jag har insett att ska jag försöka hålla den låga budget vi har ska jag försöka undvika det lilla (men ack så underbara ) ordet "brud"...eller "bröllop"

• 090208

Allt kostar mer pengar om det handlar om brollop. I nan dokumentar sa skyllde dom pa att det ju ar viktigare med t.ex haret vid brollop, att frissan har ett sadan ansvar att det verkligen ska sitta och allt maste vara perfekt.

Jag hade en rod klanning, och sa aldrig till sommerskan att det var min brudklanning. Inte heller till frissan sa jag det.

Men jo, det var jakligt dumt med buketten! Kan du inte ga till en liten florist, en egen foretagare? For dom ar ju varje liten kund viktig, sa kan handa att du far det gratis.

• Humlanhubbe

Bra tips för övrigt..inte så mkt jag tänkt på hittills..är ju trots allt lycjklig över att giofta sig så..lätt att det liksom 'slinker ur' en då man ska boka eller kolla på nåt..=)

• gekas

jag håller med: även vi försöker hålla en låg budget och därför har verkligen försökt hålla nere kostnade. Men hos floristen sa jag att det var brudbuketten då blev det på engång en post som går över 1500 kronro. Had efudneringar nu eftersom jag ska ha en så dyr brudbukett, konservera den, men det kostar så himla mycket ( 3500 kronor) det ä rju inte klokt!!! Jag tror nog att det är best att glömma ordet bröllop i fortsättningen , tråkigt men ...

• Vicka81

Dessutom!! *gnäller* Mina tärnor ska betala 650:- för håruppsättning och jag får betala FRÅN 1400:-! Nu var det ju inte så rysligt dyrt för håret (om inte "från" innebär att jag i slutänden betalar 2400:- ist) men hade jag bett om en baluppsättning med löshår så hade jag betalt 650:- (+ dep. avgift för håret) och då fått exakt samma frisyr i slutänden! Det stör mig så otroligt! Själv bakar jag tårtor men skulle aldrig kräva mer betalt per bit i en bröllopstårta än i en födelsedagstårta.

• Aleta

Jag håller med, man får bita sig i tungan när man ska fråga vad saker och ting kostar.
    MEN, jag har en positiv erfarenhet! När tältuthyraren hörde att det skulle vara bröllop så tyckte han att de stolar vi hade hyrt (de billigaste) var för fula för ett bröllop, så han lät mig hyra finare stolar för bara 10:- per styck istället för 15:- som det stod i prislistan. Och det var för att jag sa att vi inte hade budget till mer, så då sänkte han priset så att vi skulle ta de finare för han tyckte inte att de billigaste (8:- ) dög...

Svar på tråden Så less på alla höga priser i ordet "bröllop"!