• jennieoper

Fina/roliga/vackra/speciella bröllopsbilder...

Vi har bokat fotograf..Han frågade om vi hade något speciellt önskemål...Och jag sa...-Nej det har vi inte...
    Och nu så här i efterhand så har jag börjat fundera..tänk om han tar kort som man helst inte vill ha...

Det jag behöver hjälp med är att få tips på olika "poser" när man tar bröllopskorten...
    Har så himla dålig fantasi...
    Finns det nån sida man kan gå in o kolla på olika bilder...?
    tack på förhand!!

• Svar på tråden Fina/roliga/vackra/speciella bröllopsbilder...
  • Maraja84

Jag har googlat lite på fotografer ch hittat många fina bilder

• Robina67

VILKA fina kort det var på mettesfoto.se
    De ska jag komma ihåg till vårt bröllop.. Blev inspirerad att se barnen.. Min dotter (10 år) o bonusdotter (12 år) skall vara, och det vore toppen med dem på varsin sida om mig och de ger mig en puss på kinden
    Undrar vad man kan få grabbarna att ställa upp på??? De är i samma ålder som tjejerna

• ganesha

länken funkar inte...?

jimbolina skrev 2008-05-13 18:38:30 följande:
    Mette foto är super duktig, kolla annars in Paulinas bilder www.pwfoto.se
  • Babajaga

vill du ha kort på alla gästerna ihop som grupp? Ett kort med bara släkten+ni? Eller kort på er+ era respektives föräldrar? Sådana kort kan vara roliga att ha att titta på för att minnas er bröllopsdag?

• anna 2008

Visst kan det väl vara bra att tänka efter om man har några egna önskemål men samtidigt väljer man ju en fotograf för att man gillar den fotografens bildstil och då kan man väl lite på att fotografen kan sitt jobb. Vår fotograf frågade också om vi vill ha några speciella bilder , men samtidigt var hon väldigt tydlig med att hon tar eget ansvar för att reka på platsen, se ut lämpliga ställen, ha en rad med olika bildidéer och sådant. Det känner vi oss väldigt trygga med och eftersom vi gillar blandningen av bilder på alla andra par som hon har fotograferat så litar vi på att det blir bra med oss också. Det enda vi har sagt till om är att vi vill ha några bilder med närmsta familjen men när det gäller porträtten på oss ger vi henne fria händer.

• Vinnaren

Jag gillar när man placerar in bröllopsarrangemanget i oväntade situationer.
    Som att ha pick-nick i brudkläder, dela en öl, fiska osv. Jag och min M2B har tänkt ta med pappa (fotograf) till ICA och fota om det regnar. Gillar idén på att gå på ICA iklädd brudklänning, det blir skarpa kontraster och det gillar jag. det blir oväntat och kul då enligt min mening.
    Funderar mer på andra oväntade situationer. Gillar även såklart de mer klassiska bilderna, det vill man ju såklart också ha.
    Vi gifter oss om 12 dagar!!!

Nervositeten börjar komma.

• ganesha

Det är ganska komiskt hur man ser att vissa poser och arrangemang återkommer för så många fotografer...eller att en fotograf använder precis samma grejer för flera olika brudpar.

• Vinnaren

Det finns väl vissa klassiker.... Hur tycker ni man kan göra det hela lite roligare? Lite mer minnesvärt.

• ganesha

Det roligaste är väl om fotografen och de som ska fotograferas tar ett ordentligt snack om intressen och hobbies, vad som är fint och inte är fint.

Jag är förskollärare - för mig hade det varit ovärdeligt att ha snygga och annorlunda foton från en lekplats till exempel.

• Lena123

Vi har anlitat fotograf Rosengren i Malmö, vid ett antal tillfällen. Nu senast för fotografering i samband med bröllop.
    Vi har alltid varit helnöjda! Trevligt bemötande, bilderna har verkligen allt: Vackra, personliga och roliga!
    En fotograf som jag rekommenderar varmt!

• Vinnaren

Jag är sjuksköterska så det bästa hade väl varit att gå in på operation och fota - hade varit fräckt!!

Svar på tråden Fina/roliga/vackra/speciella bröllopsbilder...