• Monken

    7 Junibrudar -08, Nu är det inte långt kvar!!

    Nu är det snart dags!! Ska vi ta och följas åt i en ny tråd? Vår förra ständes ju för ett tag sedan.

    Hur har det gått för er alla?

  • Svar på tråden 7 Junibrudar -08, Nu är det inte långt kvar!!
  • Monken

    Ja, nu har kroppen börjat tala om för mig att jag är nervös och spänd som en fiolsträng... Har just varit ute och gått en snabb 45 minuters promenad för att "gå av mig" lite stress... Har egentligen ingenting att vara stressad över, men är tydligen det ändå.

    I morgon ska jag till frissan och färga och slinga håret

  • LittleBrite

    Ja, nu är det inte länge kvar...

    Hur ser er tidsplanering ut för bröllopsdagen? Hur långt före tänker ni komma till kyrkan/vigselplatsen?

  • Monken

    Vi har inte träffat prästen ännu, så vi vet inte var vi kan vara innan vigseln. Återkommer på onsdagkväll om det!!

  • LittleBrite

    Om vi kommer tidigt finns ett rum i kyrkan där vi kan sitta och trycka. Det känns som att man kan bli hemskt nervös i ett sådant rum... fast det kanske inte spelar så stor roll var man är :)

  • The Bumblebee

    Jaså det är HÄR ni är! Som jag har letat!

    4 days to go... Känns helt sjukt, å vi har massor kvar att fixa. Tror att jag kommer att vara helt utmattad när detta är över. För att inte tala om vår toastmadame som håller i alla trådar just nu - otroligt tacksam för hennes hjälp. Idag kommer hon till mig och vi ska viga h-e-l-a dagen till planering och "slutfixning". Ska bl.a. skriva ut bordsplacering, kolla in lokalen (har inte varit där ännu ) för att se hur vi ska möblera osv.

    Vi har haft möte med prästen, men jag känner mig lika osäker på i vilken ordning saker å ting ska ske fortfarande. Jag å min m2b fick ett stort skrattutbrott när vi skulle öva på att säga löftena - min mardröm är att det kommer att bli så på själva bröllopet oxå...

    Klänningen är inte helt fixad ännu. Fick hem en klänning som inte satt helt perfekt, lite för kort och alldeles för vid. Annars så var den helt fantastisk - supervacker! Nu har den varit hos sömmerska som provsytt in den lite, ska prova å se så det blev bra idag innan hon syr in den på riktigt.

  • bunny08

    Nu har jag hittat er! Fler som gifter sig i hemlighet på lördag? Just nu börjar det bli sååååååååååå svårt att hålla tyst, men det är ju bara några dagar kvar.

    Vi gifter oss själva tillsammans med våra barn i rådhuset på lördag kl.15. åå här ska det bli kanonväder!! Perfekt för fina foton å annat!!

    Lycka till alla!!

  • Monken

    Japp, det är här vi är!! Vad kul att ni hittade oss!!

    Jag håller på för fullt att färga mina ögonbryn för att sedan bege mig till frissan Annars har jag inget "bröllopsrelaterat" inbokat för idag. I morgon ska vi träffa prästen och ha vigselsamtal. Jag kan tycka att vi skulle ha haft det för länge sedan, men det gick inte att ordna tidigare. Det blir säkert bra ändå Vi ska öva samtidigt i kyrkan och jag har en känsla av att vi antingen kommer att skratta vi med eller att löftena kommer att hulkas fram...

    bunny08, det måste vara jättesvårt att hålla tyst om en sådan sak. Jag skulle aldrig ha klarat det!!

  • sandraren
    Monken skrev 2008-06-03 09:15:00 följande:
    Jag håller på för fullt att färga mina ögonbryn för att sedan bege mig till frissan /.../bunny08, det måste vara jättesvårt att hålla tyst om en sådan sak. Jag skulle aldrig ha klarat det!!
    Monken - tack för påminnelsen! Jag har en hel lista för idag och har ju helt glömt det där med ögonbrynen!!! Tack Skriver upp det bredvid måla naglarna...

    Bunny08 - imponerad av dig. Jag är olidlig att vara med just nu. Pratar bara om bröllopet på olika sätt. Björn är facinerad av hur enkelt jag kan leda in vilket ämne som helst på bröllop.

    Fyra dagar kvar och jag undrar vad man kan ha missat..? Jobbig känsla.
  • JuniBruden6

    har varit o fixat mina naglar idag så ovant,, har aldrig haft långa naglar,,,ska åka om en liten stund till kyrkan o träffa prästen igen o gå igenom kyrk prociduren spännande

  • bunny08

    På ett sätt är det lugnande att inte "få" prata om bröllopet! Man stirrar inte upp sig och få höra ALLAS ssynpunkter om allt.
    Men visst är det svårt i bland!!

  • Monken

    Det kan jag iofs förstå!! Det är ganska många som har haft åsikter om diverse saker...

    Nu ni brudar... i övermorgon är det dags!!!!

  • The Bumblebee

    Nu drar jag till festlokalen för att fixa en massa. Känns lite mer verkligt när man ser med ögat att det ska bli fest där.

  • Monken

    Bumblebee, blev det bra i lokalen??

    Vi har varit ute och ätit med vårt toastmasterpar och just kommit hem. Det var såå skönt att bara sitta och slappna av och äta oerhört god mat och sippa på enormt goda viner till!!!

    I morgon (idag ju...)ska vi till värdshuset och lmna lite saker och påbörja bordsdekorationen lite smått. De kommer inte att kunna ha alla våra bord på plats, men några så de kommer sedan att göra klart borden under kvällen.

    Om 2 dygn är vi alla fruar... tänk...

  • Monken

    Uj vad konstig man blir innan bröllop... Min nervositet/stress är som en berg-och dal bana hela tiden. Ena stunden är jag lugn som en filbunke, för att nästa stund vara tokstressad för egentligen ingenting alls... Märkligt detta!

    Nu är i alla fall allt klart. Allt är på plats där det ska vara i morgon. Värdshuset har fått bordsplaceringen och "tårtorna" och bordsdekorationen. Allt jag ska ha på mig finns hemma hos min ena tärna. Ska klä mig och sminka mig hos henne i morgon. Ringen ligger framme i sin ask och kommer inte att glömmas bort. Har nog faktiskt tänkt på allt.

    Nu ska jag bara sitta och njuta av vädret och dricka en hel hög med vatten så man är förberedd vätskemässigt tills i morgon!

    Lycka till allihopa, nu är det dags!!!

  • JuniBruden6

    Hur har det varit för er?
    Här har det varit toppen,,,, en helt underbar dag var det,, fint väder o allt verkligen allt gick jättebra o alla var så nöjda
    Kolla gärna bildgalleriet
    Kram

  • bunny08

    Vår dag var också helt fantastisk!! Ååå vilket väder vi hade!

Svar på tråden 7 Junibrudar -08, Nu är det inte långt kvar!!