• Hjalmar

Önskelista för den som INGET har:D:D

Ser att det finns massa liknande trådar men alla verkar ha problemet att de redan har allting. Vi kommer bo ihop först efter bröllopet och har bara lite halvdana saker som vi köpt till våra respektive studentlägenheter:D
    Har ni några tips på vad som är bra att önska sig. Kaffeservis och matservisär självklara men något annat som är bra att ha men samtidigt kul att få:)
    Vad ex är de för köksmaskiner som är värda att ha? mm
    Vad önskar ni andra er som ''inte har allt''?

• Svar på tråden Önskelista för den som INGET har:D:D
  • LloveC

Jag som gillar att baka tycker att en hushållsassistent är nästintill oumbärligt för stora tunga degar.

Sen skulle jag gärna har ett gäng karotter som går att ställa i varandra i skåpet. Olika former gör det så trångt.

Serveringsfat är också bra att ha, även ett tårtfat kanske.

Glas är kul med likadana också, typ matchande vinglas och vattenglas.

Stora bordsdukar (om man gillar dukar förståss)

Påslakan, så man kan ha likadana i sängen.

Det var lite tips iaf

• LloveC

hehe, min syster har en plättlagg med hjärtan, ser jättefint ut men är inte så kul när man ska vända alla plättarna, är lite svårt att passa in dom rätt igen

Kärlek ger näring åt själen skrev 2008-05-08 12:42:51 följande:

Vi kommer att önska oss en ordentlig stekpanna *skrattar* Den alltid återkommande brödrosten hihini kan alltid önska er köksgrejjor och så får ni se vad ni får Jag sa till min m2b att jag skulle vilja ha denna : www.dromtorget.se/p_00000000462_stekpanna_hja...
  • Nessan

Här kommer några tips: (vet ju inte vad ni redan har, så det blir endel! )

*Kök*
    Tallrikar
    Bestick
    Tårtfat
    Tårtspade
    Andra köksredskap som tex vispar, stekspadar mm
    Glas

Stekpanna
    Kastruller
    Gryta

Matberedare
    Stavmixer
    Våffeljärn
    Brödrost (klassiker!)
    Smörgåsgrill
    Vattenkokare
    Kaffebryggare
    Microvågsugn
    Strykjärn + strykbräda

Skärbräda
    Bra knivar

*Textilier*
    Påslakanset till dubbelsängen
    Badlakan
    Handdukar
    Dukar (ex. större linneduk till matsalsbord)
    Gardiner
    Filt/pläd

*Spel och nöje*
    Sällskapsspel
    Saker till nån gemensam hobby (vi gillar tex friluftsliv och önskade oss saker till det, som tält mm)
    Upplevelser (ballongflygning, middagar, biobiljetter)

Om ni flyttar till hus med trädgård är det ju många trädgårdsredskap man kan passa på att önska, som tex
    spadar (stora och små)
    kratta
    vattenkanna
    verktygslåda (kan vara bra även i en lägenhet!)

*Övrigt*
    Tavlor
    Presentkort (tex IKEA

• Celeste97

Lite förslag:
    Elvisp
    Våffeljärn
    Smörgåsjärn
    Bakmaskin/Hushållsassistent
    Bestick (vanliga eller finbestick i silver)
    Knivset
    Skärbrädor
    Vinglas i en vacker serie
    Lakan
    Presentkort på IKEA/Hemtex/Cervera/Duka
    Handdukar
    Kastruller
    Skålar (Margarethe-skålarna är fina och jättebra)

Ett enkelt tips är ju att gå till t.ex. Duka och lämna in en digital önskelista så att era gäster kan gå in och bocka av vad de köpt så att ni inte får dubletter av något. Ofta brukar man då få presentkort på 10% av den summa ens gäster köpt saker för i butiken.

• Lisa 81

Hej!
    I min stad finns det presentkort som gäller i ca 30 olika affärer i staden, ni kan ju alltid kolla upp om det finns något liknande i er stad så kan ni gå runt och shopa efter bröllopet.
    /Lisa

• Lakritspuck

En bra dammsugare. Dammsugning är den tråkigaste hushållssysslan tycker jag och det beror delvis på att vi har en 300-kronors från Rusta. Den funkade till mitt studentrum men inte till 90 kvm.

Vi saknar uppläggningsfat, salladsskålar, matchande bestick, dukar och funktionella blomvaser. Sånt som släktingar gärna ger bort och vi inte prioriterar att köpa själva med två småbarn i huset.

• Hjalmar

härligt:) Fick lite mer ideer nu.. men de är bara att fortsätta. Roligt med lite annat också, ex friluftssaker, sälskapsspel och sånt.. Sen vill ju min blivande ha saker som borrmaskin etc (känns inte lika kul;)
    Tror ändå vi önskar oss pengar istället för presentkort. Känns roligare att slå ihop allt till möbler osv.

Om jag fortsätter att fråga:) Vad har ni för tips på kaffeservis, matservis i liknande stil som:
    Lumi (arabia), spisa ribb (stig lindberg), white plain (Royal copenhagen), swedish grace (rörstrand).
    Tänkte bara om de är någon som har liknande stil som jag ;)

• Tooticki

Kaffebryggare/espressomaskin
    Handdukar både till kök och badrum
    Presentkort på ställen där ni kan köpa gardiner, mattor, dukar
    Vin- och champagneglas

• bara jag

Det bästa är väl annars att önska sig presentkort på IKEA, DUKA, Cervera osv...så får ni precis det ni vill ha och det är lättare för gästerna att handla.

• FruRålin080808

Är det rikspresentkort du menar?
    Här kan man läsa i vilka butiker de gäller...
    www.paus.se/

Lisa 81 skrev 2008-05-08 12:52:00 följande:

Hej!I min stad finns det presentkort som gäller i ca 30 olika affärer i staden, ni kan ju alltid kolla upp om det finns något liknande i er stad så kan ni gå runt och shopa efter bröllopet./Lisa
Svar på tråden Önskelista för den som INGET har:D:D