• pojomo

va många glas får man ut ur en flaska vin

ja som rubriken låter.

• Svar på tråden va många glas får man ut ur en flaska vin
  • annecy00

Tycker ni ska skåla i något ni gillar.... ;)

Köp mousserande istället och gör Mimosa eller något annat så bubblar det fortfarande!

• pojomo

är det som vin eller?? Jag är urkass på detta med dricka då jag endast dricker cider vilket sker typ 2ggr år

annecy00 skrev 2008-05-07 22:31:46 följande:
    Tycker ni ska skåla i något ni gillar.... ;)Köp mousserande istället och gör Mimosa eller något annat så bubblar det fortfarande!
  • FruRålin080808

Jag kan tipsa om Asti Cinzano som är ganska sött och prisvärt i stället för champange. Jag gillar inte "vanlig" champange men Astin älskar jag=)

pojomo skrev 2008-05-07 22:38:01 följande:
    är det som vin eller?? Jag är urkass på detta med dricka då jag endast dricker cider vilket sker typ 2ggr år
  • BlivandeFruJohansson
    FruRålin080808 skrev 2008-05-08 08:51:49 följande:
    Jag kan tipsa om Asti Cinzano som är ganska sött och prisvärt i stället för champange. Jag gillar inte "vanlig" champange men Astin älskar jag=)
    Håller me, UNDERBART GOTT
  • Sommargrönt

Varför skåla i något man inte gillar? Jag dricker också bara cider och ska minsann ha det i mitt glas. Herrljungas alkoholfria fläder. Det är det jag tycker om och då får det bli det. Skulle aldrig kunna tänka mig att dricka något jag inte gillar på min egen bröllopsdag. ;)

• mo chuisle mo chroí

Vi räknar med 4 glas per flaska vin iaf det vet jag stämmer fem glas går men könns lite lite i glasen.

• mazaba

Vi kommer dricka Asti som brud skål.

• propp

Och vi kommer att ha Chapel Hill Sparkling.

• Humlan66

Hoppas detta hjälper ( har skrivit detta förut )
    Beräkning

skumpa 1 flaska = 6 glas
    vittvin 1 flaska = 5 glas
    rött vin 1 flaska = 4 glas

På 50 personer blir det
    1 glas brudskål = 9 flaskor (köp 11)
    1 glas vittvin = 10 flaskor (köp 12)
    2 glas rödvin = 25 flaskor (det är dryga glas och en del dricker öl i stället)

Avac 4 cl per person = 3 flaskor 75 cl

• Aleta
    pojomo skrev 2008-05-07 22:30:08 följande:
    några munnar får man allt ta Men jag kan gissa att det endast är 5 st som tycker om det. Jag gillar det inte, men skåla måste man ju
    Vi gillar inte heller champagne, så det blir något annat gott istället, fast vad har vi inte bestämt ännu...
  • Humlan66

testa asti martini ( tror jag den heter ) den är godare än asti chinzano

• Aleta

Faktum är att jag tycker att Asti Araldica är godare än båda dem.

Humlan66 skrev 2008-05-09 11:34:25 följande:
    testa asti martini ( tror jag den heter ) den är godare än asti chinzano
  • annecy00

Blanda mousserande med flädersaft - somrigt!

• pojomo

hmm får väl köpa till nåt annat om nån annan vill skåla i annat. Sen får det bli cider i mitt glas oxå

Svar på tråden va många glas får man ut ur en flaska vin