• fiinen

Måste kanske ställa in allt...SNYFT!

Vi kanske måste ställa in allting! Allt är nästan klart och allt som går att betala är färdigt. Fick igår veta att min mor fått en stroke (hjärninfarkt) och ligger på sjukhus. Besökte henne med ungarna och min m2b för att nästan kollapsa totalt. När jag såg henne och märkte att hon inte kunde prata ordentligt så föll allt inom mig som ett korthus. Nu har jag TOTALT tappat all bröllopsglädje och ens tanken på att gifta sig är nästan helt borta. Jag hade verkligen sett fram emot detta och man blir ju så känslig när man planerar bröllop har jag märkt. Det är nästan som att vara gravid.

Vill inte ställa in när man är så nära mållinjen men hälsan är värd mycket mer !!!

• Svar på tråden Måste kanske ställa in allt...SNYFT!
  • phly

kramar, förstår dig fullständigt, har själv genomgått sån situation med min mamma, som tur var blev hon frisk igen.
    hon kunde inte prata till och börja med, sen blev hon bättre och bättre. tänk på det bästa!

• Waersta

Prata med din mammas doktor, be att få ett samtal, det känns ofta skönt att få tala med någon som vet massor om sjukdomen.

• Efter 11 år är det min tur

*kram* Tappa inte modet vännen!

• mplusm

Vad tråkigt för dig. Hoppas din mamma mår bättre snart. Min m2b fick en stroke för drygt en månad sen. Vi har tänkt ha ett stort bröllop men har bestämt oss för att ha enbart med närmaste familjerna för att han ska orka. Han hinner förmodligen bli ännu mer återställd till dess, men tagit beslut redan nu för att vara på den säkra sidan.

• Shorona

Precis så blev det för oss för ca 1½ år sen. Fast då väntade inte bröllop men sonen var däremot nyfödd. Svärmor åkte på stroke strax innan julen. Hon sluddrar när hon pratar, går med rullator osv. Men det viktigaste nu är att ni ser till att hon får rehabelitering så fort som möjligt. Svärmor fick inte det och hade hon fått det kanske, kanske hade hon kunnat vart lite bättre.

Men ställ inte in bröllopet. Du, din mamma och övriga familjemedlemmar behöver någon positiv paus i verkligheten just nu!

Vill du prata mer får du inboxa mig(skicka meddelande).

kramar

• Lajsan

hoppas allt ska bli för er! ja känner en som fick en stroke för en månad sen och var nästan helt återställde efter 2-3 veckor.

• Rosenpetunia

(((((((((((((((((( kramar om ))))))))))))))))))))))

• Joji

Denna tråd berörde mig, eftersom jag befinner mig i en liknande situation. Min mamma opererades för en tumör på tjocktarmen igår... De har även funnit metastaser på levern. Mamma tjatar på läkarna att hon måste bli bra till sommaren, för då ska hennes dotter gifta sig...

De senaste veckorna har gått mellan hopp och förtvivlan: glädje över bröllopet, och en sorg över att vi kanske måste ställa in... För om mamma inte är med tänker vi inte genomföra det.

Jag hoppas innerligt att din mamma blir bra och kan vara med/ att ni genomför det ändå, om det är det ni önskar...

Du får gärna inboxa mig också om du vill...

• Rosenpetunia
    Joji skrev 2008-05-07 21:56:21 följande:
    Denna tråd berörde mig, eftersom jag befinner mig i en liknande situation. Min mamma opererades för en tumör på tjocktarmen igår... De har även funnit metastaser på levern. Mamma tjatar på läkarna att hon måste bli bra till sommaren, för då ska hennes dotter gifta sig...De senaste veckorna har gått mellan hopp och förtvivlan: glädje över bröllopet, och en sorg över att vi kanske måste ställa in... För om mamma inte är med tänker vi inte genomföra det.Jag hoppas innerligt att din mamma blir bra och kan vara med/ att ni genomför det ändå, om det är det ni önskar...Du får gärna inboxa mig också om du vill...
    En bamsekram till dig med!
Svar på tråden Måste kanske ställa in allt...SNYFT!