• Emmmmm

vad önska sig i bröllopspresent??

först så funderade vi på att önska oss ett bidrag till bröllopet, men hur blir det då? man lägger ju ut alla pengar innan bröllopet... sen funderade vi på bidrag till bröllopsresa, men frågan är när vi ska kunna åka iväg, jag har ingen semester. jag är verkligen ALDRIG ledig heller eftersom jag pluggar och dessutom jobbar mycket extra för att få ihop ekonomin. ett bidrag till ringen kanske, men den köper vi ju innan också.. kan inte komma på något som vi önskar oss, vill ju inte att alla ska komma med brödrostar o skit :)hur lägger man fram det snyggt? vad har ni andra tänkt ang. presenter?

• Svar på tråden vad önska sig i bröllopspresent??
  • Waersta

Vi har önskat oss sånt som går att äta, drick eller göra!

• Marsaphir Marlean

Har ni dålig ekonomi be om pengar till ett gemensamt konto. Till hus eller vad ni nu behöver det till i framtiden.

• Emmmmm

trist att be om pengar men om man har allt som man behöver så är det svårt att säga vad man vill ha. hmm ngt att göra.. får fundera ut ngt, hatar massage och spa så det är uteslutet :)

• Skottdagen2008

Eftersom våra gäster tjatade om en önskelista så fick vi skriva ihop en och valde då att både blanda saker och pengar p.g.a. vissa gäster tycker inte om att ge pengar utan vill ge saker och andra gäster ville verkligen inte ge saker utan hellre pengar till t.ex. en resa och så blev det.

Vi kollade igenom vårt hem och önskade oss mycket blandade saker såsom marimekko prylar med unikko blomman som vi tycker är snyggt

iitala grejer i de serier vi samlar på

pengar till en resa då vi inte hade en endast krona undanlagt till en bröllopsresa utan skulle börja spara om (men vi fick 20 000 kr så vi åker till venedig den 23 maj )

andra saker till hemmet som man gärna vill byta ut till något snyggare, men kanske inte sätter pengar på i första taget såsom snyggare sängkläder i marimekkotyg och sånt

kolla igenom hemmet och om inte annars så varför inte pengar till en resa som ni kan spara undan för vad gör det om ni åker om säg 3 år men på värsta drömresan.

• Xaston

Om gäster inte vill ge pengar, vilket jag har full förståelse för, och om ni inte direkt vill ha fler prylar så önska er något annat! Ett tips är att önska er upplevelser - de kan man aldrig få för mycket av.

Jag har tipsat om www.boxexperience.com förut, vilka jag tycker är bra och har ett roligt urval av kul upplevelser.

• Mrs Mommy

Jag tycker som Skottdagen2008

Man kan ju önska sig pengar/presentkort men också saker för de som inte vill ge pengar.
    Jag brukar alltid önska mig saker när jag fyller år och dyl som man vill ha men är så tråkigt att lägga pengar på typ
    hushållsmaskiner mm

Svar på tråden vad önska sig i bröllopspresent??