Allt åt skogen..?Obs rätt långt..
Måste bara få skriva av mig här, verkar finnas så många här som har bra råd.Vet ej om allt detta hör hit egentligen men vet inte vart jag ska vända mig.
Tanken är/var att jag och min sambo ska/skulle gifta oss i Juli men jag vette F_n om det blir så, e så ledsen för det.
Finns två anledningar till det, det första är ekonomin. Har varit långtidssjukskriven(4år) pga av en fot som jag blivit felbehandlad för. Trampade snett 2004 och är inte återställd än. Har äntligen kommit igång och arb.träna men själklart så sätter ekonomin käppar i hjulet för mig. Gick tim.vikarie innan sjukskrivningen o innan dess studerade jag. Så nu har a-kassan kommit på att jag jobbade 10h för lite för att få fullt aktivitetsstöd så jag får 4700 i mån. Söker riktigt jobb med ljus o lykta, vad som helst men med min otur får jag inget pga.min fot. Har även en nackskada efter en bilolycka så jag kan inte sitta i samma ställning för länge. Vår relation tar oerhört med stryk av detta, inte för att sambon gnäller om min ekonomi utan jag själv tycker att det är jobbigt. Fast jag vet ju att han lider med. Min lön räcker inte ens till alla "mina" räkn. Och när det inte går ihop för oss till det, mat,mm finns det ingen chans att gifta sig känner jag.Det är väl min vanliga otur..
Det andra problemet i vårt förhållande har blivit min äldsta son, inte sambons biologiska. Han är 12 och riktigt elak mot honom o mig. Vet ej om det är tonårstrots eller vad det är. Kallar oss allt möjligt, slänger saker ja listan skulle kunna bli bra lång men jag hoppas ni förstår hur jag hur o vad jag menar. Sambon tar jättehårt på detta, vilket jag förstår. Han säger inte så mycket men jag känner och ser det. Vad göra kära BT:are??