Föräldrars betalning av bröllopet = osämja mellan oss/brudparet :(
Våra kära föräldrar erbjöd sig tidigt att betala för bröllopet vilket är oerhört tacksamt men något vi aldrig skulle kräva eller föreslår. Ganska tidigt blev det bestämt att vi skulle ha festen på ett slott och ribban sattes därmed ganska fort.
Då familje-ekonomin inte är densamme sades det att min man2be's föräldrar bara skulle betala för sina gäster och mina föräldrar för allting annat (transport, musik mm).
Vi ska gifta nu gifta oss om 39 dagar, men tydligen är min sambos föräldrar inte nöjda med upplägget då de Nu känner att sina kostnader rusat iväg. Min sambo är arg för sina föräldrars skull och tycker det hela blivit för dyrt & exklusivt vilket ska vara mina föräldrars fel. Alla kostnader & upplägg har stämts av av alla parter så jag är ledsen över att det nu är en känslig fråga.
Vi kan inte prata mer om det hemma då vi båda "skyddar" våra egna föräldrar. Vi har tidigt sagt att detta är en sak mellan dem, men nu bara bråkar vi om det :(
Hur ska jag bäst hantera upplägget utan att dagarna innan dess blir fyllda av bråk och så att mina blivande svärföräldrar inte känner sig "lurade"??