• mazaba

PLUS ikväll SVT 21:00

Missa inte att kolla på PLUS ikväll!
    Kl 21:00 på SVT 1 det kommer handla om....

Plus ger sig ut på turné runt om i landet. Del 1 av 8. Veckans program handlar om bröllop och programledare Sverker Olofsson besöker en bröllopsmässa i Varberg. Medverkar gör bl.a. Ingela Andersson från Eslöv som fyra dagar före sitt bröllop stod utan brudklänningen som hon beställt från en internetbutik. Personliga bröllop ligger i tiden och vi möter bl.a. Vilda Rosenblad och Erik Björnson från Stockholm som satsar på ett ekologiskt bröllop. I snitt lägger ett brudpar i dag ungefär 70 000 kronor på sitt bröllop. Familjeekonomen Ylva Yngveson varnar för utvecklingen att allt fler lånar pengar till sitt bröllop. Dessutom: Vad kostar det att göra en håruppsättning?

Även i SVT24 7/5, SVT1 9/5, SVT24 9/5 och SVT1 11/5

• Svar på tråden PLUS ikväll SVT 21:00
  • pojomo

får bänka mig framför tv idag då. Tur att jag inte är en av dom som har en så stor budget

• bara jag

Jag får nog kolla reprisen! Tack för tipset! Jag följer fanatiskt "Desperate Housewives" som går vid samma tid...

• Mikabella

Plus ligger ute på www.svt.se direkt efter att det sänts itv...tips om man missar det o inte orkar vänta på reprisen...eller vill passa en tid ;)

• Waersta

Bra han tar upp det med uppsättningar.. det är hutlösapriser på sånt.

• mazaba

Ja inte billigt min uppsättning går på 1500 kr tärnans 650kr lite märkligt att de skiljer så pass....

• Waersta

Fast det tycker jag ok att det skiljer i pris då din frisyr säkert tar längre tid och är mer komplicerad. MEN när du vill ha en vanlig uppsättning eller en bruduppsättning, det är då det skiljer i pris.

mazaba skrev 2008-05-06 08:51:40 följande:
    Ja inte billigt min uppsättning går på 1500 kr tärnans 650kr lite märkligt att de skiljer så pass....
  • mazaba

jo de e sant, men jag ska bara he en enkel oxå, men visst de lägger ju ner mer tid på mig ändå, 1500 är väl inte så dyrt vet de som får lägga mer så ja ska inte klaga

• Humlan66

bara man andas bröllop så sticker priset iväg som 17

• pandis2405

Jag betalar också 1500 men det tycker jag är ett jättebra pris, med tanke på att min frisör ägnar 2 tim åt provuppsättning och 2 tim åt riktiga uppsättningen. Det är 375 kr i timmen.

• Joji

Jag tycker det blev missvisande kring pris på bruduppsättning, det framtgick inte om smink ingick eller inte - bara på sista...

• Fotbollsfrun

Min frisör tar 2200kr men då ingår sminkning, vet inte om det är ett bra eller dåligt pris. Kan iofs inte tänka mig att gå till någon annan så det är väl bara att bita i det sura äpplet och betala

• Joji

Mickes tös skrev 2008-05-06 23:17:16 följande:

joji: detta kan du kolla på deras hemsidawww.svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp
    Tack, men jag täntke just på programmet - de som inte går in och kollar på hemsidan fattar ju inte att det faktiskt ingår smink på vissa ställen i priset...
  • anirac1

jag har kollat lite där jag bor hur priserna ligger
    från
    3000 för blommorna till 1500 när jag bytte affär och ort

från 1380 till 900 för tårtorna när jag bytte affär och ort

från 2300 till 1500 när jag bytte frissa och ort

jag har sparat 2700 på att titta mig omkring vad gäller priser

jag ska konservera min bukett i ett tittskåp för 2300 så jag har tjänat in den utgiften lätt...

Svar på tråden PLUS ikväll SVT 21:00