Köper ni försäkring
Köper ni någon försäkring ifall bandet inte dyker upp el något annat strular till sig? Vad kostar en sådan försäkring i så fall?
Köper ni någon försäkring ifall bandet inte dyker upp el något annat strular till sig? Vad kostar en sådan försäkring i så fall?
Visste inte ens att det fanns något sådant.
Men om dom inte dyker upp så får dom ju inte betalt. Så enkelt är väl det?
Ja men det var ju bara en sak jag drog upp, man kanske kan med försäkringen få tag i nått annat band i sista minuten men att det inte kostar nått extra...
Jag vet inte vart man får tag i en försäkring o vad den kostar, är nyfiken.
Om bandet inte dyker upp är det ju ett avtalsbrott som de kan hållas ersättningsskyldiga för. För att undvika en massa strul är det bästa ju att tydligt reglera i avtalet vad som skall ske om de får förhinder (monetär kompensation, ersättningsmusiker etc).
Om bandet inte dyker upp är det ju ett avtalsbrott som de kan hållas ersättningsskyldiga för. För att undvika en massa strul är det bästa ju att tydligt reglera i avtalet vad som skall ske om de får förhinder (monetär kompensation, ersättningsmusiker etc).
En försäkring brukar inte hjälpa en att hitta nåt nytt band i sista minuten (har då aldrig hört talas om det iaf), utan kan möjligen ersätta en med pengar.
Ber om ursäkt för dubbelpostningen, det blev nåt fel med BT då jag postade, så jag trodde inte att det första kom med.
Gah, vad BT fungerar dåligt just nu! För mig laddar sidan om och sedan blir allt blankt (och inlägget man skrivit försvinner!)
Nåväl, detta var vad jag skrev: (*kopierar nu utifall att*)
Om man googlar på ordet "bröllopsförsäkring" får man en del träffar. För min egen del skulle jag aldrig köpa en sån. Dels för att mkt som kan hända ändå täcks av hemförsäkringen, sedan för att sannolikheten att allt skulle gå åt skogen ändå är ganska liten och skulle nån inte dyka upp så kommer de ju ändå inte att vara där på bröllopsdagen (så det momentet blir ju ändå förstört), även om det i slutändan kanske kan ge lite pengar tillbaka. Tycker helt enkelt inte att det är värt det. Men googla runt lite och se om du tycker det kan vara nåt för er.
Iofs ja jag vet inte. KOm på att tänka på det häromdagen då resebolaget ställde in vår bröllopsresa. Vill helst inte vara med om det igen...
www.brollopsforsakring.se/
här finns försäkring mot det mesta som kan hända, tex inställd bröllopsresa...
tack ska kolla
verkar inte ersätta bröllopsresa om de ställer in den... däremot står de för avbeställningsskydd men det är ju åt andra hållet.
men om dom ställer in eran bröllopsresa får ni väl pengarna tebax??
ja jo men den kanske inte blir av då, just den dagen vi vill och då blir det ju pannkaka av alltihop!
aa okok... då förstår jag =)
det är sånt man fasar över...
Det är det jag menar, att även om man kan få pengar, så ställer ju ine en försäkring allt tillrätta om nåt skulle hända. Det som går fel kommer ju ändå att gå fel.
Nått måste det ju finnas så man inte hamnar i den sitsen. Hatar att vara beroende av andra för det ställer alltid till med problem. Känner på mig att nått kommer gå åt helvete och jag vill inte riskera det.,..
Tja, ta exemplet med om bandet får förhinder tex. Då kan man ju skriva avtal med dem om att de skall ha en back up (ett kompisband kanske?) som kan rycka in om de skulle behöva ställa in. Vet iofs inte om nåt band går ed på det, alla kanske inte har möjlighet att ordna back up, men...