• Grå Katt

Ingen svensexa, men m2b tror det..

Usch, det skär i hjärtat. Min m2b tror att det snart blir svensexa och känner sig glad och förväntansfull, men jag VET att det än så länge inte är planerat något! Då jag fått veta av säkra källor att inget är planerat så frågade jag bestman tillslut och han sa att han har börjat fundera! Tilläggas bör att det är endast tre veckor kvar till bröllopet... Jag erbjöd mig att ge honom mailadresser och komma med tips på aktiviteter. (vilket jag nu gjort) Funderar på att ta kontakt med en annan kompis till m2b så att det händer något, men tänker att jag kanske inte ska engagera mig mer. Grabbarna borde ju sköta detta själva. Känns så hemskt när m2b är så förväntansfull och så verkar det inte bli av.
    Vad tror ni om detta?

• Svar på tråden Ingen svensexa, men m2b tror det..
  • EmilOchCia

Dra i en annan kompis! Iallafall hinta till denne att den kanske får ta tag i det. Alla andra vännerna kanske bara sitter å väntar på att få reda på när var och hur av bestman. De kanske inte har fattat att det inte är planerat nått. Berättar du det drar de säkert igång nått!!! Lycka till!

• BlivandeFruJohansson

Håller me över, prata me nån annan! BM kanske inte vet hur han ska fixa de.. Tråkigt om han går & väntar och inte får nån. Då kommer han ju bli jätte besviken!! Hoppas de löser sig!

• Grå Katt

Ja, jag vet att vissa mer avlägnsa kompisar väntar..

Har nu skickat alla uppgifter till bestman idag, och om det inte verkar hända något så får jag väl höra av mig till en den andre kompisen imorgon. Antar att jag får ge bestman en chans.
    Tydligen har bestman inte förstått att det normalt är just bestman som ska hålla i svensexan...

• Goldensea

Jag tycker att du precis som några andra här säger ta tag i någon annan kompis. För några år sedan när en av mina vänner skulle gifta sig visade det sig att hennes tärna inte verkade ha några planer på att planera in en möhippa. Vi var tre tjejer som jobbade med henne och vi umgicks dagligen. Vi tyckte det var jättedåligt och ringde upp henne och sa att vi tänkte planera en möhippa om inte hon gjorde det. Det gjorde vi och bjöd in henne och övriga kompisar som vi visste att hon bjudit. Din blivande makes andra kompisar kanske inte har tänkt på att de skulle kunna ta tag i det själva.

Svar på tråden Ingen svensexa, men m2b tror det..