• Skottd­agen20­08
    Äldre 5 May 10:01
    7126 visningar
    62 svar
    62
    7126

    Fler som gifter sig/har gift sig i Jukkas/Kiruna, forts.....

    Jahapp, så hade vi chattat bort 3 månader igen. Ja, många av oss kikar in lite då och då även fast vi numera är fruar, men det är inte helt lätt att lämna allt bara sådär. Det har ju varit en stor del av ens planerande som har skett tillsammans här på BT.

    En hänvisning till den numera avstängda tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2699207.html

    Hur har ni det?

  • Svar på tråden Fler som gifter sig/har gift sig i Jukkas/Kiruna, forts.....
  • Fru Almqvi­st
    Äldre 5 May 12:11
    #1

    Nu har jag hittat hit!

    Usch har dåligt samvete för att vi inte fått ut våra inbjudningskort till festen ännu. Har inte riktigt haft tid över till annat än mitt jobb det senaste... Kan inte komma på någon bra inledning till inbjudan heller så har ni tips är de mer än välkomna! Vi firar ju vår dag 7 månader efter själva bröllopet.

  • Skottd­agen20­08
    Äldre 5 May 13:22
    #2

    Vad vill ni få fram? Vet alla om att ni gift er eller blir det som en sorts överraskning? Är detta inbjudan till familjerna/släkten eller den till vännerna som ni skulel ha senare?

  • Fru Almqvi­st
    Äldre 5 May 14:10
    #3

    Detta är inbjudan till släkten och vänner till familjen (inte kompisgänget med andra ord).
    Vi tror väl att de flesta vet om att vi gift oss. Jag känner att jag vill att det ska framgå att vi vill fira men de ska inte känna något tvång att köpa presenter - vi vill inte att någon ska tycka att vi "tigger" presenter. Om någon nu vill ge oss en present ändå, så vill vi kanske hellre ha pengar till en resa... Men som sagt man vill ju inte känna att man tigger.

    (Vi ska bjuda till en "herrgård" där det blir buffé)

  • Skottd­agen20­08
    Äldre 5 May 14:13
    #4

    Vill ni ha det strikt eller mer avslappnat, dvs hurdan är er släkt? Det kan ju också påverka hur man uttrycker sig för att det ska uppfattas som ni vill.

    Ska det vara en traditionell bröllopsfest med tal och dans elelr mer en middag tillsammans. Dvs hur mcyket "bröllop" blir det? ska ni ha era bröllopskläder eller är det mer en fest som ni vill bjuda fast med "vanliga" kläder?

    Många frågor, men då vet jag enklare hur jag skulle uttrycjka mig om det var jag

  • Fru Almqvi­st
    Äldre 5 May 14:30
    #5

    Jag uppskattar verkligen din hjälp så du får fråga hur mycket du vill

    Släkten är väl relativt tråkig, därav buffé istället för 3-rätters, känns som att det blir mer avslappnat så. Jag räknar absolut inte med några tal, då är det om någon känner sig spontan den kvällen... Jag har lite idéer om att jag ska glida runt i min klänning i början av kvällen och sedan byta om. Har även tänkt ordna ett bildspel med våra foton som kan stå och gå i något hörn. Tanken är väl mer åt "vanlig" middag men med lite inspiration från bröllopet. Med tanke på vissa personer i släkten så tror jag inte att det är så bra att ha allt för strikt klädkod men jag vill ju ändå att folk ska anstränga sig liiite mer än vanligt kanske. Usch vad det är svårt det här!

  • Skottd­agen20­08
    Äldre 5 May 14:50
    #6

    Har du några egna uppslag ännu?

    Jag menar ni har gift er, det blir en fest men inte traditionell bröllopsmiddag utan mer anslappnat, de har ju inte sett vigselakten så de kan ju inte närvara där precis, hm.....

    här ett förslag på en MYCKET avslappnad inbjudan:

    ****************************************************
    Som ni säkert vet har vi blivit man och fru
    Vi skulle gärna vilja fira det tillsammans med er nu

    Ni är hjärtligt välkomna:

    Anna Andreasson med familj

    Var? På Almqvistska Herrgården i Kärleksstad
    När? Den 29 juni kl. 18:00
    Hur? Påklädd, gärna festligt

    O.S.A. Den 6 juni

    Välkomna önskar

    Herr och Fru Almqvist

  • Fru Almqvi­st
    Äldre 5 May 15:44
    #7

    Kanske blir lite för avslappnat för vår del, men det är ju i alla fall något att börja spåna kring...

  • Skottd­agen20­08
    Äldre 5 May 15:55
    #8

    Ja, man får ju byta ut ort och namn och sånt, men här får ni ett HÖGTIDILIGARE altenativ

    Vi har nöjet att inbjuda er
    NN och NN
    till vår bröllopsmiddag på

    ? Herrgård i ?

    Den ? ? kl. ?

    O.S.A. Den ? ?

    Klädsel: Kavaj

    Hjärtligt välkomna önskar
    XX och XX

  • Rosenp­etunia
    Äldre 5 May 20:29
    #9

    Hej hej!

    Nu har även jag hittat hit

    Vardagen rullar på, livet ler med sitt allra största leende
    Njuter av våren och av att vara nygift! En alldeles speciell vår med andra ord... *myser*

    Fru Almqvist, du verkar ha fått bra tips angående inbjudningskorten av Skottdagen2008. Kan försöka fundera här också om jag skulle komma på nåt ytterligare.

    Ha det toppen, sköt om er!

    P.S. Fru Almqvist, har fakturan för fotona kommit? Inte här iaf

  • Fru Almqvi­st
    Äldre 5 May 20:34
    #10

    Nä någon faktura har inte dykt upp här heller Jag var väl nästan först ut av oss här, så jag kan ju förvarna när min kommer haha.

Svar på tråden Fler som gifter sig/har gift sig i Jukkas/Kiruna, forts.....