• Augusti09

Bröllopslokal i Malmö?

Någon som vet en bra lokal i malmöområdet, vill att den ska vara mysig men inte springa iväg allt för mycket i pengar...

ett plus är om man kan ta med egen sprit och catering...

• Svar på tråden Bröllopslokal i Malmö?
  • 126306

Hej augusti 09!!

Vi ska gifta oss i augusti i år. 94 Gäster ska bjudas.
    Ska vara på Flygfyrensrestaurang, på Höjdrodersgatan i Malmö. Bakom Ikea.
    Bra lokal, bra pris på lokal och mat. Mycket trevlig kock.
    Vi hade också som krav att man fick ta med eget vin o sprit. Inga problem. Fast du kan nog inte ta egen catering!!
    Bra möjlighet att gå ut för att ta frisk luft under kvällen, bra med parkeringsplatser.
    Vill du veta mer så skriv din mailadress så kan jag maila dig.
    Emma
    Malmö

• annecy00

Tobaksbolaget, Ulricedalsgården, Rönneholmsgården, Klagshamns Rotunda, bergakungens sal....

• millitjej

Vi ska vara på Söderslätts Bygdegård, har hört jättemycket bra om dem, de ordnar mat men tar själv med dricka. Jättebra pris!! Och supertrevlig han som äger det. Flexibel! Det ligger visserligen inte I Malmö utan 20 minuter utanför..

Rönneholmsgården tyckte jag var hemsk! Ett klassrum med white boards på väggarna.. långsmal konstig lokal..
    Men det är ju bara min åsikt.

• annecy00

Vad synd, var ni inte där uppe i festvåningen? Där har jag varit, en gammal vacker lokal!

• millitjej

Jo, det finns väl bara en..?
    Men det var väldigt vacker utanpå.

Det finns även en mysig lokal utanför Vellinge, Holmåkra loge. Där tar man med både mat och dryck. Finare och större i verkligeheten än på bilderna.
    www.festlokal.nu
    Söt vit kyrka väldigt nära, Eskilstorps kyrka. 3000:- + 30/kuvert om man vill låna porslin. 1000:- extra om man vill komma till och duka dagen innan. och det vill man väl..

• pluggisen

Det finns många mysiga lokaler i malmö: Du har ju Heleneholms slott, folkets hus på lindängen, slagthuset, olika idrottsföeningar, margaretapaviljongen, Heagården, Katrinelunds herrgård mfl.
    Vill du ha allt så har du ju Hipp, Festvåningarna ovanför Elysee mm.

Hoppas du hittar någon som du faller för.

Själv ska jag gifta mig i Sölvesborgs kommun i deras stadskyrka.

Lycka Till

• pluggisen

Oj, jag glömde: du har ju möllan utanför malmö också precis intill motorvägen, inte så dyr att hyra och du har möjlighet att ta med egen dryck och mat.

Svar på tråden Bröllopslokal i Malmö?