• minney

Mitt hår e förstört!! :-( Mitt eller frisörens fel?

Hejsan!

Känner att jag bara vill dela med mig, Jag var nämligen hos frissan i fredags och förstörde mitt hår! *ledsen*

Jag är naturligt rödhårig, ganska kopprigt så där. Jag hade för 2 månader sedan gjort några blonda folie slingor i håret (inte mycket men lite grann) men nu var det dags för nya, och jag ville ju bli lite ljusare inför bröllopet i Juli. Jag tänkte att om det inte går att bleka det så lägger jag i en mörkare röd.

Jag frågar frisören om han tror att mitt hår fixar en blondering, han tittar och känner på håret och säger

-Du har ganska grova hårstån och det e lite slitet, men det klarar absolut en slingning.
    Då bestämde jag mig. Det kör vi på!

Jag satt med hättan länge, han kommer emellanåt och tittar till håret och säger att mitt hår var svårbitet, det ljusas inte upp så snabbt. Efter en stund sa han att det var dags att ta bort hättan. Och herre vad den satt och vad ont det gjorde.

Kände att håret var strävt när han kammade det. Sen började han klippa. jag frågade om han kunde klippa till axlarna (hade ett par cm nedanför) Han sa att han helst vill klippa lite till och nu sitter jag här men sönderblekt kort hår i en page som knappt går att kamma. Jag som vill ha långt hår!!

Håret är som tuggummi när det e vått och jag e tvungen att både föna platta och ha i massa med serum och grejs för att det inte ska se för jävligt ut. Jag bara gråter och har gjort det sedan i fredags. Har en ganska hög panna och passar absolut inte i kort hår och min lugg som jag trodde skulle bli min räddning e också förstörd alldeles för kort klippt och alldeles trasslig!!
    Hjälp, så ledsen!!

Vet liksom inte vad jag ska göra. hur ska mitt hår bli till bröllopet? Så här kan ja inte se ut!! För inte nog med att håret blev kort och förstört, det blev ju inte snugga färger heller direkt!! Jag bara gråter!!

jag vill inte ens gå till jobbet sån här

Vet liksom inte om det e mitt eget fel, frisörens eller bådas, men det hjälper ju inte!!

Var rädda om erat hår, alla där ute!!

• Svar på tråden Mitt hår e förstört!! :-( Mitt eller frisörens fel?
  • Fröken Larsson

Men stackars dig!! Usch, sånt får ju bara inte hända... *kramar om*

• Rosenbruden

Gå tillbaka och begär ersättning... Han har ju utbildningen och ska inte göra en blekning om han inte är säker. Jag hade krävt ersättning för att kunna gå och göra en extention. Du fick ju inte klippa av det utan göra vid det. Klippningen berodde ju på att han har "bränt" sönder håret.

Stå på dig!! Hoppas att det löser sig för det bästa..

KRAMMMMMM

• Rosenbruden

Blev lite fel där... Jag menar att du fick ju klippa av det pga av han... Sorry

• Pärlhönan

Känner du att du behöver mer kött på benen så går du till en annan frisör först som får titta på ditt hår och kanske kan svara på om "din" frisör varit helt ute o seglat (vilket det låter som). Sen går du tillbaka o pratar med frisören som gjorde det. Då kan det kännas lättare med vad du ska begära förutom pengarna tillbaka.

Lycka till.

• Jessyt

tycker oxå du ska gå tillbaka och begära ersättning, han är som sagt utbildad. Inte lätt att veta själv hur mkt håret tål,men eftersom han sa att ditt hår skulle fixa en slingning så är det definitivt hans fel!!!

• kassandra

Hejsan jag gjorde folie slingor och hon sa aldrig att det inte går att göra ljusare efter åt så var mitt hår precis som du beskrev . Det är bara att ta bra hår inpackningar tre ggr per vecka . Du det löser sig det gjorde det för mig! Gå till allmänna reklamations nämden du har rätt att få upprättelse!!

• jizz

har också haft sådan hår efter blekning.
    Det gick tillslut av av sig självt.
    Gå till din frisör och begär ersättning! Gå sen till en annan frisör som kan hjälpa dig att göra det bästa av situationen!

• foreverus

Hej,

Om jag var du skulle jag gå tillbaka till salongen och prata med honom.
    Be honom lägga i en färg/toning.
    En färgning är bra för håret. Istället för slingor som sliter på håret.

Sen så ska du be om hjälp med en BRA inpackning.
    Jag tycker att Loreal Proffesionals gula burk för Mycket slitet hår är bra.
    Den finns på salonger/ bra hårbutiker.

Tvätta inte ditt hår för ofta. Och även där. Ett RIKTIGT schampoo.
    Inget billigt man köper i vanliga affärer. Du kan lika gärna andvända diskmedel anser jag!

Längden är ju tyvärr inte så mycket att göra åt.
    Själv jobbar jag med extrension och det går att göra på de mesta längder så är ett alternativ.
    Annars tycker jag du skall titta på vad för frisyrer som du kommer vara snygg i på din stora dag.

Lycka till!

• minney

Tack för alla svar!

Jag var faktskt på en annan salong i dag och visade mitt hår, frågade om det var mitt eller frisörens fel, och hon sa att hon inte vågade svara på det eftersom hon inte visste hur mitt hår såg ut innan men hon yckte absolut att jag skulle gå tillbaka och tala om att jag inte blev nöjd och varför.

det ska jag göra, tänker ringa så fort de öppnar imorgon! Jag brukar vara så mesig med sånt där annars, men i morgon ska jag säga vad jag tycker. Jag har varit helt förstörd hela helgen. Gör dom inget åt ´tänker jag allt lämna usla omdömmen på eniro och aldrig mer komma tillbaka, fast det gör jag nog aldrig ändå!

• Cleo 77

Förstår att det känns jobbigt och tråkigt men försök reparera skadan med inpackningar och ev toning hos en säkrare frisör. Det är några månader kvar till bröllopet och du kommer att bli jättefin!

• 20080301

Jag är frisör och jag hade aldrig någonsin blonderat ditt hår om det känns "slitet" som han sa. För rött hår är absolut det svåraste som finns att få blont, det tar tid och det sliter massor på håret. Du får absolut inte färga det som det är nu för då komemr det att gå av med största sannolikhet. det du kan göra är att tona det men då måste det vara en toning och absolut inget annat.
    Gå tillbaka och kräv dina pengar tillbaka

• Vi2alltid

jag har oxå svårt att tro att en bra frisör hade vågat göra slingor om det är som du beskriver. Och om du fick betala?!?!?! HERREGUD i så fall, en seriös frisör hade ju inte begärt det PLUS hade han/hon säkert hjälpt dig att reparera skadan så gott det går, GRATIS!

hade jag iaf krävt

• Pearldrop

Bästa tipsen som fungerat för mig! SOV med inpackningarn och serum i håret!!! Lägg plast över kudden, och släng in massor i håret och sov med det! Och bergär ersättning! Du ska ju minst få göra gratis hårförlängningar + en färgning och få pengarna tillbaka!

Dåligt gjort av frisören, jag är riktigt arg på honom och tycker synd om dig! Hoppas det löser sig!!

/En som kämpar och som kämpar - ett år kvar till bröllop och håret når inte till axlarna än.. ;)

• dfk

Åh! Det är ju ett jättestort misstag av honom att ta hand om ditt hår så felaktigt! Du borde få pengar tillbaka, inte få betalat för ett misslyckande han har gjort. Eftersom han är frisör borde han kunnat göra en bättre bedömning, när skadan var skedd, borde han inte ha tagit betalt alls..... En kompensation skulle du ha fått.
    Berätta hur det gick...

• minney

Hej på er allihop!

Jag har varit hos frissan idag! Var där igår för han ville se om det var så illa som jag sa. Han trodde inte hans anställde kunde göra ett sådant misstag.

När jag komm dit började han dra i håret och sa att det inte alls var skadat utan bara väldigt torrt, men det fick jag ju räkna med sa han, då jag har rätt torra strån annars.

Det tyckte inte jag att jag borde vetat iof har ju ingen frisör utb i botten eller så. Då drog jag av mig pannbandet och frågade om han tyckte att det här var snyggt. Jag var ju helt röd i botten liksom och 4-5 cm ut. Då sa han att det var en annan femma!

Han trodde egentligen att jag helt enkelt inte trivdes med att vara så ljus, men men. Han gick med på att för pigmentera och färga håret brunt så att jag slapp se ut som ett schackbräde i hårbotten och nu måste jag säga att jag mår bättre! Jag fick batala 100kr även om jag tycker att han skulle stått för hela baletten, men orkade inte dividera mer.

Jag gråter inte längre i alla fall. Det e ju fortfarande inte bra, eftersom där håret var som ljusast e det nu jätte dassigt, typ grått, men jag orkar inte mer nu. Jag tänker vänta ett par veckor, sen går jag till en annan frisör och lägger i en till toning. Nu kan jag ju åtminstånde ta av mig pannbandet.

Jag kommer aldrig mer att färga håret ljusare varesig hemma eller hos frissan, mitt hår fixar nog inte det helt enkelt. Och nu vet jag ju det. Ifall om att en ny dum frisör skulle säga att det går bra!

Tusen tack för alla "stå på dig" svar.

Mvh / Las brunettas

dfk skrev 2008-05-05 22:34:20 följande:
    Åh! Det är ju ett jättestort misstag av honom att ta hand om ditt hår så felaktigt! Du borde få pengar tillbaka, inte få betalat för ett misslyckande han har gjort. Eftersom han är frisör borde han kunnat göra en bättre bedömning, när skadan var skedd, borde han inte ha tagit betalt alls..... En kompensation skulle du ha fått.Berätta hur det gick...
  • Pearldrop

Sorgligt att det blir sådär :(

• dfk

Hej! Vad bra att du vågade gå tillbaka,jag förstår att du inte orkade dividera mer. Vad skönt att du inte är ledsen längre.
    Lycka till nu med bröllopsplanerna.....

Svar på tråden Mitt hår e förstört!! :-( Mitt eller frisörens fel?