Mitt hår e förstört!! :-( Mitt eller frisörens fel?
Hejsan!
Känner att jag bara vill dela med mig, Jag var nämligen hos frissan i fredags och förstörde mitt hår! *ledsen*
Jag är naturligt rödhårig, ganska kopprigt så där. Jag hade för 2 månader sedan gjort några blonda folie slingor i håret (inte mycket men lite grann) men nu var det dags för nya, och jag ville ju bli lite ljusare inför bröllopet i Juli. Jag tänkte att om det inte går att bleka det så lägger jag i en mörkare röd.
Jag frågar frisören om han tror att mitt hår fixar en blondering, han tittar och känner på håret och säger
-Du har ganska grova hårstån och det e lite slitet, men det klarar absolut en slingning.
Då bestämde jag mig. Det kör vi på!
Jag satt med hättan länge, han kommer emellanåt och tittar till håret och säger att mitt hår var svårbitet, det ljusas inte upp så snabbt. Efter en stund sa han att det var dags att ta bort hättan. Och herre vad den satt och vad ont det gjorde.
Kände att håret var strävt när han kammade det. Sen började han klippa. jag frågade om han kunde klippa till axlarna (hade ett par cm nedanför) Han sa att han helst vill klippa lite till och nu sitter jag här men sönderblekt kort hår i en page som knappt går att kamma. Jag som vill ha långt hår!!
Håret är som tuggummi när det e vått och jag e tvungen att både föna platta och ha i massa med serum och grejs för att det inte ska se för jävligt ut. Jag bara gråter och har gjort det sedan i fredags. Har en ganska hög panna och passar absolut inte i kort hår och min lugg som jag trodde skulle bli min räddning e också förstörd alldeles för kort klippt och alldeles trasslig!!
Hjälp, så ledsen!!
Vet liksom inte vad jag ska göra. hur ska mitt hår bli till bröllopet? Så här kan ja inte se ut!! För inte nog med att håret blev kort och förstört, det blev ju inte snugga färger heller direkt!! Jag bara gråter!!
jag vill inte ens gå till jobbet sån här
Vet liksom inte om det e mitt eget fel, frisörens eller bådas, men det hjälper ju inte!!
Var rädda om erat hår, alla där ute!!