• janedoe

jaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!

Tänk dig att du planerar för bröllop enligt din egen rätt kassa ekonomi - plötsligt blir du kickad från jobbet utan någon egentlig anledning. Din sambo är arbetslös med lägsta ersättning. Ni står i princip utan inkomst under två månader. Pengarna finns inte och det går inte att spara inför bröllopet som det var tänkt. Att fixa kläder är uteslutet. Ångesten infaller sig givetvis.

Men vi fortsatte planera med hopp om en bättre framtid.

Så vänder det. Det fixar sig med jobb för båda. Från 15000:- i inkomst till dryga 30. Fantastiskt!

Guldsmeden som ska göra ringarna berättar att han vill skänka guldet i bröllopsgåva - några tusenlappar fixat där.

Ena tärnan känner en fantastisk fotograf och skänker allt över 1000:- för en hel dags fotograferande.

Och idag berättar svärfar att han lägger 15 000:- in i bröllopet !

Det fixar sig alltid! Jag tvingar mig alltid att känna hopp trots motgångar och kanske det gör att det på något sätt alltid löser sig... Tänk på vad du tänker på!

Tjohoooo! :D :D

• Svar på tråden jaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!
  • Augustibruden 2008

Grattis va kul!

Livet är så bra...det ordnar sig alltid!

• Lakritspuck

Grattis! Både till jobbet och att ni får ihop bröllopet! Så härligt!

• Kärlek08

vad glad jag blir för din skull!!

• Munchkin

Grattis, gud vad kul att allt ordnat sig. Och vilka underbara människor du har omkring dig som ställer upp för er så

• Fenixx

Wow! förstår att det blev 1 eller 2 glädjehopp där hemma.

• blivandefrularsed

Härligt härligt. Ibland leker livet, grattis!!

• Vinnaren

Det skall jag verkligen tänka på, tack kanske finns det hopp ändå!

• janedoe

Yes! Glädjehoppen infinner sig såväl fysiskt som mentalt med jämna mellanrum! ;)

Vinnaren: Kan väl bara säga.. hela mitt liv har bestått av motgångar av olika grad, både materiella, fysiska och psykiska. Direkt när något börjat ordna upp sig har något annat fallit och med det, jag, rakt ner i avgrunden. Låter hemskt kanske, men det är verkligen så det har känts.

Jag har lärt mig att vända motgångarna till hinder som jag måste ta mig över/igenom med vetskapen att jag kommer ur det snäppet starkare inför nästa hinder...

Det gäller att alltid behålla hoppet nånstans bakom ångesten. Utan hopp är det så svårt att kämpa!

Lycka till med allt!

• dfk

Jag blev så glad när jag läste ditt inlägg!
    Jag tror inte allt alltid handlar om turen, eller slumpen.
    Det är bara meningen att ni ska gifta er!
    Tror också att man kommer långt många gånger att mitt i allt elände ha hopp... och att se ljusningar längre fram..
    Många gånger reder sig saker på oväntat håll. Ni kanske har nån liten ängel däruppe som hjälper till.
    Önskar ett stort lycka till nu!

• Vinnaren

Jag hoppas jag har en ängel någonstans, just nu känns detmer som om jag har en liten djävul......

• Marsaphir Marlean

Stort grattis ts vad kul att allt ordnade upp sig! =) Ibland oroar man sig i onödan.

• glad och förväntansfull

HÄRLIGT!!!

• Vinnaren

Förlåt lät lite bitter innan, jag vill såklart säga ett jättestort grattis till er. Man skall inte ge upp!

• Marsaphir Marlean

Vinnaren ha tillit ska det gå bra för dig med ska du se! Allt brukar alltid ordna sig på något sätt, även om det kanske inte blir som man har tänkt sig.

• janedoe

Tack tack! :)

Nu har vi precis tittat på festlokalen. Visserligen en simpel bygdegård (hehe, jag vill egentligen ha nåt riktigt annorlunda och speciellt, men ibland får man böja sig för sämre ekonomi...), men den var mysig och fullt kapabel till en förvandling så våra gäster blir förvånade över att gå in i en bygdegård och komma in i en sagovärld! :D

Vi kommer hyra denna för 1500:- i fyra dagar. Helt otroligt billigt och allt porslin, uppläggningsfat etc etc ingår ju som sig bör i en bygdegård! Plus ett mysigt rum på övervåningen med soffa för en lugn vrå att komma undan i.

Vår toastmaster (ljudtekniker och eventfixare) fixar ljusdesign och liveband med tillhörande ljud och ljus. Bara där sparar vi mängder med pengar.

Woooosch!

• dfk

Vinnaren, du ska se att det kommer vända för dig med. Håll ut i det jobbiga... Lycka till!
    Kram

• janedoe

Och ja just det.. Mamma gör all sallad. "Bara att lägga in en beställning!" Suveräna sallader med frön och olika salladssorter etc etc i. Duktig min mamma.

Svar på tråden jaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!