• LT080906

Festprogram...

Hur har ni gjort era festprogram? Om jag vill ha det stående på längden? Finns nåt program att göra detta med förutom word? Man får ju hjärnsläpp över att klura över hur sidorna kommer hamna...

• Svar på tråden Festprogram...
  • martintherese

det bästa programmet är Indesign eller Quark, men det är lätt för mig att säga som jobbar med tryck. Kankse pagemaker kan vara något?

• martintherese

word är nog det sämsta att jobba i...svårt att ställa in format och liknande där..

• Dalabruden

Jag har gjort mitt i Power Point. Lätt att infoga bilder eller text och lägga det hur man vill utan att texten förskjuts. Jättelätt att jobba i tycker jag.

• MrsC

Publisher som ingår i Officepaketet (i alla fall i mitt) är rätt enkelt program att använda. Det funkar bra för mig.

• stenbruden

Jag har skrivit klart all text men hur gör man sedan för att få printen på båda sidor av pappret???
    Det blir ju som ett a4 som man viker men varje halva på varje papper ska ju ha text på båda sidor.. Hur vet man vart all text hamnar..?
    Hänger ni med?

• weinlove

vi skriver i word. funkar utmärkt.

• stenbruden

Vi har också gjort det i Word.. Hur har du gjort när du har printat?

• MrsC
    stenbruden skrev 2008-05-02 12:47:05 följande:
    Jag har skrivit klart all text men hur gör man sedan för att få printen på båda sidor av pappret???Det blir ju som ett a4 som man viker men varje halva på varje papper ska ju ha text på båda sidor.. Hur vet man vart all text hamnar..?Hänger ni med?
    Du behöver ha en skrivare som skriver ut på båda sidorna eller så får du vända på sidorna och mata in dem själv så det blir tryck på båda sidorna.

Jag har vikt ett vanligt A4-papper och skrivit på sidnummer 1,2,3,4 för att se var texten ska hamna i dokumentet för att allt ska komma i rätt ordning. Ska man ha fler än 4 sidor i festprogrammet (som jag ska) så får man vika 2 papper istället osv... Vet inte om detta blir begripligt, men kolla på www.kortdesign.se/default.aspx&action=FaktaBanken&subPage=textforslag_festprogram_bilder annars under "gör festprogram".
  • stenbruden

Ok jag ska förklara för den som är datakunnig av oss TACK!!

• Vidalila

Vi skriver i word. finns en intällning där du spaltar upp pappert i två delar. Fungerar perfa!

• stenbruden

Vidalila - så har vi också gjort men vi får inte till det med sidnummer... Har du fått det att funka?

• Vidalila

Nej det tänkte vi inte ha! men det brode finnas en isntällning för det tycler man...

Svar på tråden Festprogram...