hur gör ni med presentöppningen?
Ja som rubriken lyder hur har ni tänkt att göra?
Det kommer 55st och vi har även dop så det blir många paket kan jag tro...tipsa mig massor tack:)
Ja som rubriken lyder hur har ni tänkt att göra?
Det kommer 55st och vi har även dop så det blir många paket kan jag tro...tipsa mig massor tack:)
Vi kommer att bjuda över folk som vill dagen efter för att se dels vår nya lgh men även för att se presentöppningen.
Vi har gemensam frukost för de som vill dagen efter med paketöppning.
Vi kommer att bjuda på brunch dagen efter och då samtidigt öppna presenterna för de som vill se. Vi har flyttat till nybyggt hus (och ny ort) och många av gästerna har aldrig varit här tidigare. Så det blir två flugor i en smäll.
Vi kommer att öppna presenterna mellan middagen och tårtan så att personalen har en chans att rensa på borden och gästerna kan ta en luftpaus. Vi har drygt 40 gäster och vi tror att många går ihop på presenterna så det kommer nog inte att bli så långdraget.
Vi hade 30 gäster och fick bidrag till resan fran de flesta. Vi öppnade presenterna dagen efter men det tog ända en stund... Glad att vi inte gjorde det pa festen!
Troll-P skrev 2008-05-02 08:55:33 följande:
Hej ien och tack för alla svar... Tror nu att det blir först middagen och medans tallrikarna dukas bort så går gästerna en tipps promenad och då kan vi börja öppna paketen. Sedan är det tårta dax och då fortsätter vi medan de sitter och mummsar:)
Har tyvärr inte råd att bjuda in till dagen efter annars hade det ju också varit en ide.
Tror ni det fungerar?
Vi önskar oss inte paket men om någon skulle vilja ge oss något öppnar vi det absolut inte på festen. Mycket för att festen skulle dö ut på ett trist sätt och sen är det mysigare att öppna tillsammans med gubben, i lugn och ro. Om vi nu skulle få något. Vet att en del hört av sig till mina föräldrar och försökt "tvinga" fram svar på vad vi önskar oss. Men om vi nu inte önskar oss något och de gärna vill ge något ändå så får de ha lite fantasi, kan jag tycka... =)
jag är mest rädd för att göra gästerna besvikna... vet ju sjäv att man vill se om ens present var bra eller inte.. suck det är en stor och svår fråga...
vi har bett våra gäster att slå in i cellofan. då kan man titta på vad man fått och gästerna kan se andras gåvor utan att det tar så lång tid att öppna
Vi har bestämt undanbett oss presenter. Kommer något ändå så kommer det öppnas i lugn och ro efter kalaset. Vi kommer träffa de flesta dagen efter på en förmiddagsfika så då kan man tacka om det kommit något. Men som sagt, vi hoppas slippa fler prylar!!