• Sam3

hur gör ni med presentöppningen?

Ja som rubriken lyder hur har ni tänkt att göra?
    Det kommer 55st och vi har även dop så det blir många paket kan jag tro...tipsa mig massor tack:)

• Svar på tråden hur gör ni med presentöppningen?
  • glad och förväntansfull

Vi öppnar de dagen efter på hotellrummet och skickar tackkort. Det är otroligt tråkigt att titta på vad andra får för presentar tycker jag. Jag vill hellre dansa!!!

Kram och lycka till

• Sam3

Men det är ju många som tycker om att se vad man får även att se reaktionen på oss när vi öppnar... åh det e svårt..

En kompis löste det så himla bra. De har flyttat till en liten ort och många ville komma hem till dem och se hur de hade det i sitt nyrenoverade hus. Dagen efter bröllopet bjöd de på fika (som någon moster ordnat...) i huset och öppnade samtidigt presenterna!! Då kunde man droppa in lite när det passade och stanna så länge man hade lust.

Tänk på att det tar längre tid än vad man tror att öppna paket och jag har varit med om att brudparet har börjat känna sig stressade en bit in i öppningen för att festen segar ur. Vi har helt enkelt riktat in oss på att försöka ordna ett riktigt kul fest och bortser från ev gästers vilja att se öppningen. Det är eran dag och det är ni som payar the big bucks

Förresten tycker jag att man som gäst har glömt det där med presenterna en bit in på middan...

Oj, vad jag engagerade mig i det här nu då! Jag har lärt mig efter några livskriser att man ska sätta sig ner och verkligen känna efter vad man själv vill innerst inne. Strunta i vad ev mostrar och bryllingar tycker och säger. (Jag har haft många åsiktsskorstenar runt mig...)

För mig funkar det bra och folk backar om de märker att du inte bryr dig om deras synpunkter. Var snäll bara, och kör sen ditt race!!!

Kram från hobbypsyklogen denna sena timma...

• Längtansfulla

Vi kommer inte att öppna våra på bröllopsdagen och vi har färre gäster än er. Med både bröllopspresenter och doppresenter från 55 gäster så skulle jag nog tippa på att ni hellre väntar med presentöppnandet. Men det är helt upp till er såklart.

• Äntligen är det min tur

Vi kommer öppna våra dag 2. De flesta gästerna sover kvar.

• Fiafis

Vi kommer oxå vänta. Vi har ca 75 gäster och hjälp va drygt det skulle bli att titta på... Klart att nån klagar och vill se men det är vårt bröllop och vi gör som vi vill.

• stinakina

Vi bjuder in till lunch dagen efter (vi ska ju tillbaka till lokalen och städa) då öppnar vi ev presenter och träffar de som vill och kan komma igen!

• Miss Blue

Vi kommer att öppna presenter dagen efter, de gäster som vill är välkomna hem till oss då. Det blir väl lite grilla och så för den som vill. Känns bättre eftersom vi vill utnyttja tiden på bröllopsdagen att umgås med våra familjer och vänner - presentöppning kan vara en rejäl partydödare....tyvärr!

• Troll-P

Det är sååååååå tråkigt att kolla på när brudparet öppnar paket!!!

Vi öppnade paketen själva i lugn och ro dagen efter och kommer tillsammans med tackkortet skicka med en lista över saker som vi fick (champagneglas, termos etc).

Andra alternativ är: öppna dagen efter i samband med brunch/fika, be sina gäster att slå in paketen i cellofan så man inte måste öppna för att se vad som är i, be personalen öppna paketen under middagen.

Svar på tråden hur gör ni med presentöppningen?