Vart har ni köpt ringarna?
Jag och min sambo tänkte förlova oss i sommar och nu undrar jag vart ni hittade era förlovningsringar och till ett hyffsat bra pris?
Jag och min sambo tänkte förlova oss i sommar och nu undrar jag vart ni hittade era förlovningsringar och till ett hyffsat bra pris?
jag tycker verkligen ni ska fundera på att köpa via internet... man kan spara tusentals kronor och sajterna är verkligen pålitliga. Om du surfar runt lite på BT ser man bara positiva saker om de mest välkända internetbutikerna. Har du hittat en ring du gillar i butik så sök upp den på internet och beställ. De sa till oss rätt ut när vi var i butik att de inte kan matcha internet priserna. Du kommer inte hitta lika bra priser i butik. Men oavsett hur du väljer att göra så lycla till med ringjakten!
Köpte min vigselring i butik i USA för 1/4 av priset hemma, du kan beställa på www.jamesallen.com. Lycka till!
Har precis beställt dem på Guldfynd: Flemming Uziel . 5.600 kr. för båda inkl. gravyr. (50 % rabatt på den "lilla" ringen om man köper 2 st av samma modell) Släta ringar i vitt/rött guld.
Jag och min käresta har guld hemma (sån´t vi inte använder längre) och kommer att lämna in till guldsmeden. Ringarna kommer att bli 2,2mm höga och 4 mm resp. 7 mm breda. 1800/ring! Annars rekommenderar jag också nätet där det finns helsnygga ringar för ett schysst pris. LYCKA TILL!
Vi beställde från vigselbutiken igår. Hoppas det blir bra
Vi beställde från vigselbutiken igår. Hoppas det blir bra
Grattis till kommande förlovning!
Vi köpte våra ringar hos en lokal guldsmedsaffär. Sambons är en ring ur smycka-serien och min ring är egen tillverkad av smeden - en mkt enkel och klassisk ring.
Ett tips!
Vill du ha stenar i din vigselring, välj då en förlovningsring med rätt tjocklek!!! Minst 1,8 mm, men helst 2,1 mm - det är svårt att sätta i stenar i en tunnare ring.
Min är 1,8-1,9 mm (kommer inte ihåg och jag ser inte exakt när jag mäter). Måste ev smälta ner den och göra om den till 2,1 mm inför vår vigsel. Känns lite trist om det behövs. Men ringarna måste ju ha samma höjd för att det ska bli snyggt.
Bredden på ringen är det nog många som tänker på, men höjden tror jag många glömmer.
Våra är designade av oss själva och gjorda på Adas guld & silversmed här i Göteborg.
10 mm bred, 4 mm tjock i vitguld med en kvadrat i mitten av röttguld. En vit diamant i rödguldskvadraten på min och en svart diamant i sambons.
Har du eget guld att smälta ner så blir det mycket billigare (och roligare) att designa egna!
Lycka Till!!!!
Slår än en gång ett slag för www.kaplans.se. Jag har köpt min vigselring där (snart i galleriet) och fick MYCKET för pengarna!
Jag har designat alla våra 4 ringar. Kommer lägga upp foton på dem i galleriet i kväll.