• Skottdagen2008

Hur många digitala bilder fick ni och vad fick ni betala för att köpa loss bilderna?

Har fått en skiva från fotografen med endast 34 st bilder och alla är inte ens bra.

Hur många bilder fick ni och vad fick ni betala för att köpa loss rättigheterna så ni kunde leka loss och framkalla själv?

• Svar på tråden Hur många digitala bilder fick ni och vad fick ni betala för att köpa loss bilderna?
  • Liten liten kanin

Hihi, vet inte än. Vi gifter oss den 26:e juli.
    Men vi har träffat och pratat med fotografen och sett hans bilder och han verkar jättebra. Ska dock be alla som vill att ta mycket privata kort oxå, ska lägga fram färdigfrankerade kuvert med skivor i som folk kan ta och bränna till oss.

• Joy 2008

Skottdagen2008:
    Vem hade ni som filmade, någon gäst eller en riktig fotograf? Vad kostade det isåfall?

• jelikr

Joy 2008 skrev 2008-04-30 18:33:00 följande:

Skottdagen2008: Vem hade ni som filmade, någon gäst eller en riktig fotograf? Vad kostade det isåfall?
    Jag gissar att hon hade en kamera med film i och en digital , eller har jag missuppfattat?
  • dolly10

Vi får betala 4500 för cd, men då är det alla bilder med...dock ganska dyrt men vill gärna ha alla :)

• Adamia

Hej Skottis! Vi har fått våra bilder för flera veckor sedan men jag har varit så stressad med jobbet så jag har inte hunnit lägga upp några än. Det kommer. I alla fall så kostade fotograferingen 7000.- och då ingick ett snyggt album med åtta bilder och rättigheterna till alla bilderna som han skickat till oss på CD - nästan 200 stycken som dessutom är jätte, jättbra. Vi är verkligen nöjda. Det var definitivt värt pengarna. Vad synd att ni fick så få, men hoppas att ni hittar ett par som ni tycker är fina. Måste ni alltså betala för varenda kopia ni vill ha? Ni fick inga högupplösta som ni kan kopiera själva? Med tanke på hur länge ni fick vänta också plus att han inte ens kunde svara på e-mail etc. är det nästan lite dåligt, tycker jag!

• Rosenpetunia

Hej hej! Hoppas att ni alla hade en riktigt trevlig valborgsmässoafton!

Skottdagen2008, vad bra att ni fått bilderna Alltid något efter er långa väntan... Och precis som Adamia säger, ni kanske skulle försöka få "lite plåster på såren" och få fler bilder till samma pris eftersom det varit så struligt med kontakten och allt?
    Egna högupplösta bilder är helt klar en variant, i en riktigt bra fotoaffär kan man ju "leka" med bilderna då och få precis såna som ni tänkt er.

Annars tycker jag att presentationsbilden är jättefin, och även den som du har i galleriet där ni står i kyrkan (ljuset i bakgrunden, inga gäster syns på den bilden). Det ser så stämningsfullt och vackert ut.

Vi har framkallat från de högupplösta digitala bilderna och haft flera olika bilder i tackkorten. Blev jättenöjda

Ha det bra, sköt om er!

• Skottdagen2008

Men ni hade väl inte sama fotograf som vi? Usch, vi har 16 st "vanliga" bilder att välja från och 34 st digitala och de är inte ens så bra att vi vill köpa loss dem.

Adamia skrev 2008-04-30 22:13:30 följande:
    Hej Skottis! Vi har fått våra bilder för flera veckor sedan men jag har varit så stressad med jobbet så jag har inte hunnit lägga upp några än. Det kommer. I alla fall så kostade fotograferingen 7000.- och då ingick ett snyggt album med åtta bilder och rättigheterna till alla bilderna som han skickat till oss på CD - nästan 200 stycken som dessutom är jätte, jättbra. Vi är verkligen nöjda. Det var definitivt värt pengarna. Vad synd att ni fick så få, men hoppas att ni hittar ett par som ni tycker är fina. Måste ni alltså betala för varenda kopia ni vill ha? Ni fick inga högupplösta som ni kan kopiera själva? Med tanke på hur länge ni fick vänta också plus att han inte ens kunde svara på e-mail etc. är det nästan lite dåligt, tycker jag!
  • Skottdagen2008

Vi hade ingen som filmade oss. Vi tog våra bilder i en studio med vanlig gammaldags film + digitalt. Vår fotograf menade att vanlig film håller längre än digitala bilder. Har ingen aning, men vi har så himla få bilder att välja från. Suck!

Skottdagen2008: Vem hade ni som filmade, någon gäst eller en riktig fotograf? Vad kostade det isåfall?
  • Skottdagen2008

Nej, du har fullständigt rätt och det var en han

jelikr skrev 2008-04-30 18:57:49 följande:
    Jag gissar att hon hade en kamera med film i och en digital , eller har jag missuppfattat?
  • femman

Att köpa tackkorten via fotografen behöver inte bli dyrt de är fel. Fotografen ska se de som en liten med betoning på liten extra inkomst. Inte heller rättigheterna ska behöva vara så dyra. Vilka konstiga fotografer ni fått dom dealerna med....

Svar på tråden Hur många digitala bilder fick ni och vad fick ni betala för att köpa loss bilderna?