betala frisyr o smink för brudtärna?
hej ni alla som försöker ha ett budget bröllop, betalar ni för tärnornas frisyrer och smink?
hej ni alla som försöker ha ett budget bröllop, betalar ni för tärnornas frisyrer och smink?
Nej. Vi kommer inte göra det. Men de har å andra sidan fria händer när det gäller kläder så länge de följer klädkoden och inte blir snyggare än jag.
Ett sparsamt sätt att hålla ihop ett färgtema är att köpa en sjal i samma färg till tärnorna som de kan komplettera sina kläder med.
lakritspuck smart tips, det ska jag göra!
hurraviskagiftaoss men tärnan har ju ett val, hon kan faktiskt säga nej, särskilt när hon vet att det är ett budgetbröllop och man berättar att man inte har råd att betala deras frisyr o smink...
Etiketten säger att det är en ära att bli vald som tärna, därför betalar hon allting själv.
Däremot kan jag tycka att det är trevligt att köpa nånting åt henne och om brudparet har väldigt höga krav på kläderna kan jag tycka att de får stå för hela den kostnaden. Annars håller jag med om vad etiketten säger, och som tur är gör min tärna det också
mina tärnor står också för allt, jag ska dock ge dem armband i gåva, till dem var. Sen tänker jag stå för deras buketter. Men när det gäller deras kläder, så får de fria händer att köpa själv och välja hur de vill att deras klänningar ska se ut. De ska även få varsin scarf i likadana färger så de matchar varandra på det viset. De ska dock följa vårt färgtema, någorlunda i a f ;)
Man kan kanske antingen stå för smink och frisyr ELLER klänningen...
När jag var tärna var det viktigt för bruden att bestämma min klänning som jag betalade.
Men som present fick jag smink och hår och det uppskattade jag mer än ett smycke t.ex. Då kunde jag samtidigt få vara extra fin på deras dag också.
Roligt speciellt som jag visste att det var viktigt för henne!
Vi betala tärnan klänning så vi får inte betala mer så hon fixar smink o frisyr samtidigt som mig på samma frissa fast betalar själv.
Har inte diskuterat det än, men jag tror vi står för hennes bukett. Det andra får hon stå för själv. Vi ska fixa håret hos hennes frisör som inte är allt för dyr och sminka sig vill hon göra själv. Min svägerska ska sminka mig.
Mina tärnor får ha på sig vad de vill, så det står själva för det. Jag kommer att ge dem varsin blomma som matchar min bukett (som jag gör själv).
Jag har inte frågat systrarna om dom vill vara tärnor men jag tror att vi ska bidra med lite pengar, bara för att "ha rätt till" att styra deras val av klänningar.
Jag har inte pratat med sambo ännu, jag kan tänka mig oxå bidra till blivande bestman och blivande värdinnor.
Vi får se hur det blir när jag har pratat med sambo om det.
vi står för
klänning
smink
hår
lunch på dagen B
Jag kommer betala klänningen, även om tärnan erbjudit sig att betala. Hår och smink betalar jag INTE. Dock vill jag ha med henne hos frisören, vill hon fixa sig får hon betala det själv.
står inte för min tärnas klänning, har heller inga krav mer än finklätt och inte helsvart / vitt. men bukett såklart! och så smink mer som en liten present denna dag eftersom hon kommer vara med till frisören. men inte hår. så gör vi :)
Vi kommer att ha ett borgerligt bröllop där bara två vittnen och min brudtärna kommer närvara. Så min brudtärna kommer att få stå för allt själv! Har heller inga krav på hur hon ska se ut annat än lite finare klädd förstås. Samma sak med vittnena (två män), de får även stå för sina kläder själva.
Däremot kommer jag nog köpa något som tackpresent till min tärna, då hon kommer vara med och hjälpa till litegranna inför bröllopet.
vi betalar
halva klänningen
smink
uppsättning
bukett
Vi betalar tärnornas klänningar eftersom vi valt dessa. Kommer även betala deras buketter. Övrigt får de stå för själva. Klänningarna + ett särskilt fint personligt tackkort blir gåva från oss. De har inte väntat sig att vi ska stå för något.
Vi betalade klänningar, buketter och halsband - eftersom jag hade särskilda önskemål för dessa poster.
Vad gäller hår, smink, skor och väska fick de helt fria händer, och köpte/fixade/plockade fram ur garderoben vad de själva ville ha.
Kändes som en naturlig uppdelning: Önskemål från brudparet - brudparet betalar. Tärnorna får ha vad de vill - tärnorna betalar.
jag har inte bestämt mej för om vi ska ha täna eller inte.
men jag kommer betala allt, visst det är en ära men det ska inte vara en dyr sådan, i ska ha budget och håret fixar ja på henne själv. antingen ska ja ha min kompis, eller min lilla kusin på 6 år, svårt svårt..