Är 17 år mellan mig och min man! Men vi är lite äldre också, då spelar det mindre roll. Huvudsaken tror jag är att man är på ungefär samma plats i livet, vill samma saker. Särskilt när det gäller sånt som att skaffa barn, om den ena vill festa och den andra vill leva stillsamt familjeliv, om en vill ha ett sladdbarn och den andra vill ägna sig åt allt man inte hann när barnen var små - det kan bli knepigt.
Självklart kan man inte förutspå hur allt ska utveckla sig med tiden. Men det är bra om man kan börja på en nivå där båda trivs.
En tråkig sak som inte går att undvika är att om det skiljer mycket i ålder kommer man kanske drabbas av att den äldre partnern blir sjuk eller t.o.m. dör när den yngre fortfarande inte är så gammal. Självklart kan man inte låta enbart det stå i vägen för ett förhållande - man har ändå inga garantier, en olycka kan hända när som helst i vilken ålder som helst. Men det är något man behöver lära sig acceptera, ett av livets hårda villkor som inte går att göra något åt.
Men det är förhoppningsvis väldigt många år kvar innan du behöver tänka på sånt, så nu ska jag sluta prata om så dystra saker. Om du och din tillblivande varit lyckliga tillsammans i fyra år så säger väl det en hel del! Kör hårt!