• Augustibruden 2008

Vad att önska sig, trots att man skrivit...

...att vi önskar oss pengar till bröllopsresan?
    Skrivit en fin dikt på vår hemsida.
    Men ändå fått förfrågningar om presenter till vår toastmaster...

Några tips på presenter även om vi har "allt" redan?

• Svar på tråden Vad att önska sig, trots att man skrivit...
  • stinakina

Presentkort? Ikea? nån trädgårdshandel?

Vi har faktiskt önskat oss presentkort från en byggfirma och en handelsträdgård! (bla alltså)

• Augustibruden 2008

Folk vill köpa ngt...så ej pengar el pr.kort.

Jag kan ej förstå det, köper själv alltid det som brudparet el annan önskar sig.
    Våran önskan är pengar till resan.

Hade fest förra året då vi fyllde jämnt o fick massa annat än det vi önskat oss m.m. Så nu har vi olika saker av allt igen..suck
    Därför ville vi ha det så denna gång.

Men men ngr grejer som expressobryggare kan vara aktuellt o pr.kort på restaurang besök...

• FruRålin080808

Vi skrev att vi önskar oss pengar och om man inte vill ge pengar så skulle vi bli glada över presentkort på Ticknet. Om man inte ville ge pengar el presentkort så skulle vi bliglada om man skänkte en slant till välgörenhet...
    Måste erkänna att jag blivit sur om våra gäster börjar fråga vad vi önskar oss eftersom vi faktiskt redan har klargjort det...Kan inte er toastmaster vara tydlig med att ni verkligen önskar er bara pengar och kanske hänvisa till ett konto där pengarna kan sättas in och att det inte är summan som är viktig... Det är ju onödigt att folk går och köper en massa saker som ni ändå inte behöver eller vill ha...

• Augustibruden 2008

Tycker det känns så konstigt att vi nu måste komma på några grejer bara för att folk ej vill ge det som VI önskar sig!
    Tråkigt att man ej kan respektera brudparets önskan...

• konichiwa girl

En del är helt enkelt sådana att de tycker att:
    1. Det är rejält oartigt att be om pengar (det är faktiskt inte helt korrekt etikettsmässigt så att säga)
    2. De vill känna att de ger bort någonting.

Vi har bitit i det sura äpplet och har önskat oss fina vinglas, bestick och kaffekoppar bland annat. Det behöver vi faktiskt. Handdukar, bäddset och dylikt kan man i regel inte få för många av heller.

• Aleta

Bättre att de skänker till välgörande ändamål i så fall. Prylar kan man verkligen få för mycket av!
    Jättebra som FruRålin080808 skrev, då kanske de tänker efter lite...

• Augustibruden 2008

Ja ja alla är vi olika...jag struntar i etiketter!
    Nu är det så här i vårt fall o det blir väl som det blir!

• konichiwa girl

Augustibruden: Vi har också önskat oss pengar, oavsett etikett, så du behöver inte ha taggarna utåt. Men många av den "gamla skolan" tycker att det är otrevligt så det kan vara en anledning till att de vill ge bort någonting, det är bara det jag menar.

• Vinterbruden 08

JA men bröllopspresenter kommer ju från början av att alla nära och kära hjälper till att fylla upp det nya hemmet till brudparet, men idag så är det ju döm färreste som inte redan lever tillsammans och dvs redan har allt det man önskar.. Själv är jag väldigt glad över att vara grekinna för hos oss är det iaf tradition att ge brudbaret pengar, inga konstigheter med det.. Sen är jag den som inte vill ha massa krimskrams hemma, men mamma ska ge oss en antik servis, det blir vi väldigt glada över och sen skulle vi gärna ha fått en esspresomaskin.. Allt annat klarar vi oss fint utan!

• ganesha

Min sambos kompis som gifte sig förra året, de önskade sig egentligen inget heller. De hade alla köksgrejer och så vidare. Men så kom någon på (vet inte om det var paret eller föräldrar eller vilka som kom på detta) att man kunde köpa nya el-saker till köket.

Så de fick espressobryggare, vattenkokare, micro, brödrost, elvisp och säkert något mer som matchade varandra. Som tur är så hade de plats på diskbänken i köket, så nu står de framme där, alla sakerna, och ser snygga ut och blir väldigt använda. Det är ju en ganska fräsig idé. För även om man kanske har en brödrost så kanske den inte är så snygg?

Svar på tråden Vad att önska sig, trots att man skrivit...