• RosaPärlan

HJÄÄÄLP!!!

Vi ska gifta oss nästa år. Min m2b:s mamma o hans syster umgås ej pga egentligen idiotiska anledningar. Systern vill absolut inte ha kontakt med sin mamma. Mamman har förlåtit sin dotter o är villig att lägga ner stridsyxan. Dom har inte pratat med varann på snart 5 år. Dom är båda bjudna till bröllopet GIVETVIS. Men HUR I H-VETE KOMMER DET ATT GÅ?? Mamman är en mkt känslig person, tänk om hon brakar ihop totalt på vår bröllopsdag för att systern kanske inte ens ser åt henne, ignorerar henne totalt? Jag är skiträdd o orolig för att detta ska förstöra vår dag. Den ska enbart fyllas med glädjetårar!
    Hur ska man bära sig åt?
    Hur ska vi prata med systern? Tänk om syster skiter i att komma enbart för att hennes mamma kommer? Systern måste väl ändå förstå att mamman är bjuden??
    Någon som har ett liknande problem?

• Svar på tråden HJÄÄÄLP!!!
  • SaraAngelica

Jag har en mamma och en äldre bror som inte kommer överens. De har nog inte heller pratat med varandra på 5 år.

Mamma är bjuden men jag har ännu inte skickat inbjudningskortet till min bror. Är fortfarande tveksam till hur jag ska göra.
    Antagligen slutar det med att min bror även får inbjudan.

Skulle det bli bråk kommer vi att avhysa min bror, för det är alltid han som startar bråket. Men vi får chansa och hoppas på det bästa.

• RosaPärlan

SaraAngelica: Det är så tråkigt när det är såna familjeförhållanden. Det förstör så mkt som när det ska vara bröllop eller dop eller liknande...
    Systern har ju familj, vår sons kusiner så det är klart att vi vill att dom kommer. Blir inte så många barn annars.
    Jag kan förstå systern på ett sätt, men va f-n, det är hennes mamma! Den dagen hon går bort kommer hon känna ånger så det svider!!

• FruRålin080808

Vi har valt att inte bjuda min mamma pga diverse orsaker...Det är ju svårt att utesluta någon speciellt om man har kontakt med båda två...Kan ni inte prata med båda och förklara att den andre är bjuden och att det är eran dag och att ni vill ha en gläjdefylld dag. Om de inte är beredda att hålla god min så kanske ni blir tvugna att säga att de får stanna hemma...Väldigt hårt men deras osämja ska ju inte få förstöra er dag...Lycka till! Kramar

• RosaPärlan

FruRålin: Jo, man blir väl så illa tvungen att ta diskussionen....jippi ropar jag inte! Systern vill inte höra nämnas om mamman precis...usch å fy! Så tråkigt!
    Tack för stöd o råd!!

• SaraAngelica

Släkten är värst heter det ju...
    Tyvärr kan man inte välja sin släkt men däremot sina vänner.

Ibland önskar jag att man kunde strunta i släkten och bara ha fest för sina goda vänner.

Svar på tråden HJÄÄÄLP!!!