• Ladyli­ke
    Äldre 25 Apr 13:18
    37391 visningar
    22 svar
    22
    37391

    Billig & bra ansiktsrengöring! TIPS?

    Söker en bra, billig ansiktsrengöring som tar bort foundation och smuts. Den ska inte torka ut huden. Inte inehålla mineralolja. Har tröttnat på att lägga pengar på rengöring som jag ju gör av med stora mängder!

  • Svar på tråden Billig & bra ansiktsrengöring! TIPS?
  • Ladyli­ke
    Äldre 26 Apr 08:12
    #7

    Apotekets produkter inehåller mineralolja, det vill jag inte ha!!! Även deras rengöringslotions gör det. Tack ändå!

  • Ladyli­ke
    Äldre 6 May 09:41
    #11

    Vad hette rengöringen "Vinterbruden 08"?

  • Ladyli­ke
    Äldre 6 May 09:53
    #15

    Bride England - Mineralolja framställs precis som asfalt och bensin ? från råolja. Den innehåller ingenting som är bra för huden, varken vitaminer eller mineraler. Tvärtom lägger oljan sig som en hinna på huden, stänger till porerna och förhindrar utsöndringen av slaggprodukter. Till en början ger den en mjukhetskänsla men efter en tids användning förstörs hudens naturliga förmåga att andas och återfetta sig själv.

  • Ladyli­ke
    Äldre 6 May 09:59
    #16

    (Bara som en liten parantes när det gäller minerelolja, jag har en så bra ansiktskräm och använder jag mineralolja i rengöringen först så kan inte huden ta upp allt gottigt som finns i min hudkräm, eftersom mineraloljan lägger sig som en hinna på huden.)

    Vinterbruden 08: Tack för tipset!

  • Ladyli­ke
    Äldre 6 May 10:26
    #20

    Sdan jag slutade med mineralolja i mina hudkrämer (oftast från apoteket och ibland dyrare från skönhetsalong) och övergick till helt naturliga produkter försvann mina problem med kvisslor och torr hud. Jag har känslig hud och fick så gott som alltid utslag i ansiktet av apoteketskrämer efter en tid men har aldrig reagerat på de produkter som jag nu använder. Jag vill tillföra min hud nyttiga fettsyror och vitaminer som finns i vegetabiliska oljor. Jag gillar inte tanken att smörja med ngt som inte tillför huden ngt. Jag vill inte heller ha silikoner, parabener och annat syntetiskt på min hud.

Svar på tråden Billig & bra ansiktsrengöring! TIPS?