• Monken

Namn på präst & kantor i vigselprogrammet?

Vi kommer inte att få reda på vilken präst vi ska ha än på ett par veckor pga att den präst vi ska ha har blivit mammaledig och de vet inte vem som ska vikariera ännu. Jag pratade med pastorsexp. igår och de tror att de får svar om ca 2 veckor, men de vet inte säkert.

Vi gifter oss 7 juni och även om det är 6 veckor kvar börjar det ju snart bli dags att lämna vigselprorammet till upptryckning.

Så, frågan är då. Behöver man ha namn på präst och kantor i vigselprogrammet eller kan man strunta i det?

• Svar på tråden Namn på präst & kantor i vigselprogrammet?
  • Nikajo

Vi har inte det. Vi kom att tänka på det först när vi beställt programmen, och glömde helt enkelt bort det, men vi bryr oss inte om att ändra.

• jelikr

Måste ni verkligen trycka det sååå tidigt???
    Vi trycker vårt vigselprogram samma vecka som vigseln.
    (på Tryckeri ska jag tillägga)
    Om ni pratar med de som ska trycka så kan de ju boka in er så de vet att det ska göras den veckan...

• jelikr

Ska väl tillägga att vi har namn på präst , kantor och solister i häftet och som gäst tycker jag det är trevligt att kunna se det.

• Monken

Japp, vi bör lämna in dem om några veckor. De kommer nämligen att tryckas "vid sidan av" och helt gratis. Därför kan vi inte lämna det precis innan. Om man betalar kan man sätta lite mer krav, men när man får det gratis så blir det ju när det finns tid.

• Monken

Vi ska inte ha någon solist, så det är "bara" namnet på kantorn och prästen som ska stå i så fall.

• Marsaphir Marlean

Ärligt talat tror jag ingen bryr sig. Är det en präst ni känner sedan tidigare kan ni ju ta med namnet, men kantor har jag aldrig sett namnet på tidigare i ett vigselprogram och jag har varit på många bröllop. Sedan så är det oftast bara solisterna som står.

• jelikr

Jag har oxå varit på många bröllop och då har alltid namnet på präst och kantor funnits med så det är nog lite olika.
    Vi betalar heller inget för tryckningen utan det är på sidan om helt gratis för oss oxå

• 26maj2007

du kan se vårt hur det såg ut på vår hemsida.

vi har namn på präst, kantor, solist

vi gjorde vårat själva i datorn och skrev ut hemma så vi gjorde det samma vecka som vi skulle gifta sig.

• Troll-P

Vi hade namn på präst, tärna, marskalk och kör.

Tycker det är trevligt med namnet på prästen men det är inget krav - det är ju tex många som inte har vigselprogram överhuvudtaget.

• Monken

Tack för era svar! Ska träffa "tryckaren" på söndag, får höra då när han senast vill ha det som ska tryckas.

Svar på tråden Namn på präst & kantor i vigselprogrammet?