Hur får jag honom att fria?
Hej allihop!
Jag har ett litet dilemma. Jag och min sambo (vi har varit ihop i tre år, sambos i två och ett halft) är lyckliga ihop, stabila och har pratat om att skaffa barn ganska snabbt efter att jag fått ett jobb eller en doktorandtjänst... Vilket kan hända redan i höst eller om två-tre år, beroende på hur mina studier går nu. Jag har också flera gånger nämnt att jag vill gifta mig INNAN vi skaffar barn, och han vet mycket väl att jag älskar gamla romantiska seder, och önskar att han friar till mig på gammalt klassiskt vis. Så nu när det inte är alltför långt kvar till dess att vi har sagt att vi bör börja försöka skaffa barn, så kan jag liksom inte låta bli att börja vänta på ett frieri. Jag vet inte om jag är fånig, men jag vill liksom inte behöva be honom att fria först när han börjar prata om att skaffa barn. Hur hintar jag på ett icke-påträngande vis om att jag vill bli friad till? Jag vill verkligen inte tvinga fram det! I övrigt har jag accepterat att jag måste planera alla romantiska saker vi gör, jag vet att han aldrig annars hittar på något romantiskt som överaskning till mig eller så, men just när det gäller frieriet vill jag verkligen inte behöva planera det själv.
Är det nån som vet hur jag borde göra???