• 20080802

Bål eller bubbel?

Vi har varit helt inne på att servera mousserande vin till fördrink/brudskål och till och med valt ut vilken sort vi vill ha. Men nu får jag en massa kommentarer om att det är så bra att ha "lite drag" i fördrinken så festen kommer igång. Vi vill självklart inte ha någon fyllefest och det känns inte som att det är någon risk för det heller, men det ligger något i att av den alkohol som ska konsumeras bör en hel del komma tidigt, särskilt om det är en stor fest med många som inte känner varandra. Sambon tycker det verkar helt onödigt och håller på bara bubbel men jag undrar jag... Såå... nu fiskar jag synpunkter, för och emot:

A. välkomstbubbel (gott om varan för de som vill ha flera glas)
    B. champagnedrink/bål med bubbel och sprit

????????????????????????

• Svar på tråden Bål eller bubbel?
  • stinakina

Jag tycker personligen att bubbel är det som gäller...dels för att jag typ aldrig dricker det mer än på nyår *fniss*

Sen känns det lite "lyxigare"..så jag röstar på bubbel...

• förväntansfullbrud

Absolut Bubbel!

• Embo81

Bubbel! Bubbel kan ha minst samma effekt som väl spetsat bål. Tänk att gästerna ätit en lätt lunch eftersom de ska på fest på em-kväll och ska äta gott. De kommer att vara hungriga när de kommer och då räcker det med ett-två glass bubbel för att det ska bli lite lättare att dra på smile-banden.

• Nikajo

Vi skall ha Champagne! Måste lyxa lite på vår dag!

• Nataluskan

Bubbel faller min röst på också mycket enklare!

• 20080802
    Ja ni är ju åtminstone eniga!! Verkar som att min sambo får ett aldrig anat stöd här...
  • chickpea

Vi ska ha både och. Efter tipspromenaden är det mingel med Pimms & jordgubbar samt snittar som gäller, sen när vi anländer i båt blir det brudskål med bubbel. Vi tänkte att alla kommer att vara törstiga efter viseln och att ett glas bubbel kan vara lite lite. Speciellt när hälften av gästerna är engelsmän

• bröllop080719

Jag tycker också bubbel!

• Troll-P

Bubbel...!! Känns lyxigt och lite speciellt.

Folk brukar vara glada, småhungriga och lite bubbel räcker säkert för att få fart på folket. Ni kan ha snaps (fast bara en) till förrätten.

• Garonne

Oooh! Pimms... Det vill jag också ha! Får be syster köpa med ett gäng från england. Till groggbuffén om inte annat! Jag älskar tanken på groggbuffé!

chickpea skrev 2008-04-25 13:16:41 följande:
    Vi ska ha både och. Efter tipspromenaden är det mingel med Pimms & jordgubbar samt snittar som gäller, sen när vi anländer i båt blir det brudskål med bubbel. Vi tänkte att alla kommer att vara törstiga efter viseln och att ett glas bubbel kan vara lite lite. Speciellt när hälften av gästerna är engelsmän
  • Tant Doris

Hänger på den här tråden då vi står inför samma val. Det var restaurangen som frågade vad vi ville ha för bubbel. Vi kunde inte svara direkt eftersom vi inte är så hemma på sånt, då förslog hon bål och sambon tyckte att det var en helbra idé. Själv är jag lite skeptisk. Nu är det iofs mer än 15 månader till själva bröllopet så vi har nog med tid att fundera på.

Det beror ju på hur bubblet smakar (vill ha något sött, typ Asti, klarar inte vanlig/riktig champagne) och hur bålen smakar. Tänk om kocken smäller ihop nåt som är dundergott?

Ah, tål att funderas på....

• hungran79

vi har inte bestämt oss vilka sorter men vi ska ha alkohol och alkoholfritt. jag dricker inte alkohol och så finns det ju barn och ungdomar som inte får dricka.

• gusjma

Definitivt bubbel! Som någon sa ovan så är det ju inte vid så jättemånga tillfällen man får chans att verkligen fira något med ett gott mousserande eller champagne.

• 20080802

Självklart ska vi ha alkoholfria alternativ. Men jag kan väl erkänna att det är de alkoholhaltiga vi funderat mest på hittills, främst för att det är vad de flesta dock kommer att dricka.
    Men det var en bra påminnelse om att vi ska ta oss en seriös funderare på de alkoholfria dryckerna rakt igeno...

hungran79 skrev 2008-04-27 11:58:11 följande:
    vi har inte bestämt oss vilka sorter men vi ska ha alkohol och alkoholfritt. jag dricker inte alkohol och så finns det ju barn och ungdomar som inte får dricka.
Svar på tråden Bål eller bubbel?