Hur många bröllop har du varit på?
Omröstning önskad av Stardusty.
Omröstning önskad av Stardusty.
Nu lyckades jag ju trycka på "visa resultat" istället för att rösta... Suck.
Men jag har varit på 7 bröllop hittills.
jag har nog varit på 15 tror jag. Från 70-tals vardagsklänningar till 80-tals marängsklänningar. Från smörgåstårta i församlingshemmet till långa middagar på familjegods. Men allra bäst var naturligtvis mitt eget
Själv har jag ju inte varit på nåt alls... och det är i ärlighetens namn ibland lite trist att inte ha något att gå efter eller få tips ifrån inför sitt eget. Nu vet vi ungefär hur vi vill ha det ändå, men det hade ju ändå varit bra att ha nånting att relatera till
Just ja, innan bröllopet hinner jag gå på ett till - ett par kompisar gifter sig 3 veckor innan oss.
Oj, insåg inte att jag varit på så många, 11 st...
3 kusiner
3 syskon
5 vänner
...men snart blir det 12 (eller ja, det är ju några månader kvar men ganska snart).
Oj oj....det börjar bli några. Har i nu läget varit på 13. Sen ska vi på två i sommar. När vi gifter oss i oktober blir det vårt sextonde bröllop!! Men då har nog de allra flesta som kommer att gifta sig gift sig.. Har vänner som gifter sig nästa sommar, så det blir väl sjuttonde...men sen blir det nog glest.
7 st...eller 8 om man ska vara petig, men ett var ett "fusk-bröllop" för en kompis som gifte sig endast för att killen skulle få stanna i Sverige, så det gillas inte (vi var unga och dumma då).
Sen har det blivit samma kompis riktiga bröllop, 2 kompisar till, en kusin, svågern samt pappas, samt ett hos en kusin till mitt ex.
Och så mitt eget då, så 9. Och om två veckor blir det ett till, och antagligen ett i höst hoppas vi
Börjar bli några, det är skoj!
1, mammas och pappas som jag inte ens kommer ihåg då jag endast var 3 år
Jag har bara varit på 2, min farbors bröllop när jag var 6-år (var även tärna på det bröllopet) och sen en kompis bröllop för fyra år sen.
Såg att ja röstade fel när jag räknade efter. 10 är det